معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ؛

سهم 19 درصدی واحدهای کوچک استان سمنان از صادرات

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سهم واحدهای کوچک استان سمنان از صادرات ۱۹ درصد است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمیدرضا مداح معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در چهارمین نشست اعضای کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه سهم واحدهای خرد و کوچک استان از کل صادرات ۱۹ درصد است، گفت: در سال جاری ۱۲ واحد تولیدی خرد و کوچک به ارزش بیش از ۲۲ میلیون دلار کالا صادر کرده اند که این رقم تحقق ۶۴درصدی میزان هدفگذاری برای واحدهای کوچک و خرد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه کالاهای استان سمنان به ۳۷ کشور جهان صادر می شود، افزود: متوسط ارزش دلاری هرتن کالای صادراتی ۴۲۳ دلار است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل از نظر وزنی ۲۸ درصد و از نظر دلاری ۲۶ درصد افزایش داشت.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری میزان ۲۸۱هزار و ۴۲۹ تن کالا از گمرک استان سمنان صادر شده است، اظهار داشت: ارزش صادرات کالا به بیش از ۱۱۹ میلیون دلار می رسد.

مداح از کاهش ۱۲ درصدی واردات به استان سمنان در سالجاری خبر داد وتصریح کرد: در هشت ماهه نخست سالجاری میزان ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن کالا از گمرک استان ترخیص شد که ارزش دلاری آن بیش از ۴۲ میلیون دلار برآورد می شود.

وی با بیان اینکه از ۲۲ کشور جهان کالا به گمرک استان سمنان وارد شده است، افزود: عمده کالاهای وارداتی را ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها و مواد اولیه کارخانجات شامل می شود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۲ درصد کاهش نشان می دهد.


انتهای پیام / ذ


کالاهای استان سمنان به ۳۷ کشور جهان صادر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار