«پیشکسوتان معاصر ایران» در گالری ایده پارسی

نمایشگاه «پیشکسوتان معاصر ایران» با نمایش ده اثر از آثار زنده یاد استاد محمود زنگنه افتتاح خواهد شد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه «پیشکسوتان معاصر ایران» با نمایش ده اثر از آثار زنده یاد استاد محمود زنگنه و آثاری از منوچهر نیازی، ابوالقاسم سعیدی و فریده لاشایی جمعه 24 آذرماه در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه

در بخشی از شرح آثار نمایشگاه «پیشکسوتان معاصر ایران» در خصوص آثار محمود زنگنه، اینگونه بیان شده است :

آثار زنده یاد استاد محمود زنگنه ، حاصل دوره سوم زندگی هنری این هنرمند فقید است و شامل 10 اثر با ابعاد حدودی 120*100 سانتی متر می باشد.

محمود زنگنه بازگو کننده فضاهایی است كه به سمت فراموشی می روند. دستاورد آثار استاد محمود زنگنه را می‌توان در هنرمندان مدرنی همچون پرویز كلانتری یا ماركو گریگوریان نیز پیدا كرد . خاكی استفاده از رنگ‌های و اشاره نوستالوژیك به فضای روستایی ، طاقچه‌ها و درها آن چیزی است كه كارهای زنگنه را از دیگران شاخص تر جلوه می دهد . آنچه باعث موفقيت زنگنه گرديده، گذشته از روح جاري در کارهايش و حسی که همواره با تابلوهايش در مخاطب جاري مي‌کند ، ايجاد توهم و احياناً نزديک سه بعدی بودن تابلوهای اوست که بيننده را مجذوب می‌کند و خود را در آن موقعیت احساس می‌کند.

استفاده از پرسپکتيو فرم و رنگ و ايجاد نسبی توهم و ارائه فرهنگ روستا، زنگنه را در رديف نقاشان صاحب سبک و موفق جهان در آورده است.

وی 132 نمایشگاه در کشورهایی مانند آمریکا، ایتالیا، بنگلادش، آلمان، مکزیک، و مجارستان برگزار کرد. استاد زنگنه در اوایل اردیبهشت 1390 درگذشت و همواره آثار مرحوم زنگنه مورد توجه مجموعه داران در نقاط مختلف دنیا بوده است .

نمایشگاه "پیشکسوتان معاصر ایران" جمعه 24 آذرماه ساعت 16-20 افتتاح و تا روز 29 آذرماه پذیرای هنرمندان و علاقه مندان است.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار