740 هزار سر دام در دهلران مایه کوبی شدند

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران از مایه کوبی 740 هزار سر دام در 9 ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

740 هزار سر دام در دهلران مایه کوبی شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ایوب دارابی بیان کرد: این تعداد دام در شهرستان بر علیه بیماری های آبله، تب مالت ،ppr، لمپی اسکین، هاری و .... مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 600 خانوار عشایری در دهلران افزود: عشایر این شهرستا دارای جمعیتی دامی بالغ بر 370 هزار راس دام هستند که از این تعداد بیش از ۳۵۰ هزار راس دام سبک و 12 هزار راس دام سنگین است.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران همچنین با اشاره به چهار هزار و 500 مورد بازرسی از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در این مدت یادآور شد: در این بازدیدها، 18 کیلوگرم مواد لبنی ، 15 کیلوگرم تخم مرغ، 253 کیلوگرم مرغ، 31 کیلوگرم ماهی غیربهداشتی و 53 کیلوگرم گوشت قرمز ضبط و معدوم شد.

دارابی با اشاره به فعالیت 2 مرکز جمع آوری شیر خام در دهلران گفت: در 9 ماهه اول امسال 492 تن شیر خام در شهرستان تولید شده است.

گفتنی است 28 واحد مرغداری در دهلران فعال است و گاوداری های این شهرستان نیز به شکل سنتی و نیمه صنعتی فعالیت می کنند، از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 98 هزار کیلوگرم گوشت قرمز و 2 هزار کیلوگرم گوشت مرغ در شهرستان دهلران تولید شده است.

انتهای پیام/ د

مایه کوبی 740 هزار سر دام در دهلران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.