واکنش تند نمایندگان مجلس افغانستان به اظهارات «حکمتیار»

نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر حکمتیار اعلام کردند: آنهایی که به تعصبات قومیتی دامن می‌زنند تروریست و خائن به مردم هستند.

واکنش تند نمایندگان مجلس افغانستان به اظهارات «حکمتیار»به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر حکمتیار اعلام کردند: آنهایی که به تعصبات قومیتی دامن می‌زنند تروریست و خائن به مردم هستند.

«گلبدین حکمتیار»، رئیس  حزب اسلامی افغانستان در سفر به ولایت خوست گفته بود  جمعیت ولسوالی «زدران» در این ولایت بیش از ولایت‌های پنجشیر، دایکندی و بامیان است، اما هیچ کرسی  دولتی در اختیار ندارد.

وی ضمن حمایت از گروه تروریستی  حقانی گفته بود که پاکستان از جنگ افغانستان بیشترین زیان را دیده است.

این اظهارات وی واکنش‌های صریح مقامات، احزاب و نمایندگان افغان را به دنبال  داشته است.

«عارف رحمانی» نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان در این رابطه گفت: کسانی که روح و روان مردم را هدف قرار می‌دهند نیز تروریست هستند.

«محمدعلی اخلاقی»، عضو دیگر پارلمان افغانستان اظهار داشت: رهبران سیاسی باید از ایجاد تنش بین اقوام افغانستان خودداری کنند. 

«صادقی زاده نیلی»، نماینده ولایت دایکندی نیز عنوان کرد: حکمتیار به منظور ایجاد اختلافات قومیتی در افغانستان تلاش می‌کند تا ولایت‌ها را در برابر هم قرار داده و به برخی اقوام اهانت می‌کند.

این نماینده افغان به حکمتیار هشدار داد از این طریق نمی‌تواند به جایگاه سیاسی دست یابد و برای خود شخصیت‌سازی کند.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار