طلب میلیاردی تامین اجتماعی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت : گفت: تامین اجتماعی خراسان شمالی یک هزار میلیارد ریال از کارفرمایان و دستگاه های اجرایی استان طلب دارد.

به گزارشطلب میلیاردی تامین اجتماعی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمدعلی عباس زاده وحید مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی گفت : امسال مطالبه تامین اجتماعی استان خراسان شمالی از کار فرمایان و دستگاه های اجرایی 15 درصد رشد داشته است ،

وی ضمن هشدار توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار به این اداره کل افزود : شهرداری بجنورد با 200 میلیارد ریال ، دانشگاه علوم پزشکی با 30 میلیارد ریال ، شرکت الیاف شیروان با 100 میلیارد ریال ، بهکده کشت و صنعت رضوی با سه میلیارد و 920 میلیون ریال ، شهرداری شیروان با 24 میلیارد ریال و آلومینای جاجرم با 23 میلیارد ریال از جمله بدهکاران به تامین اجتماعی استان خراسان شمالی هستند.

وی افزود : یک ماه به بدهکاران مهلت داده می شود تا راهکاری برای پرداخت بدهی خود در مدت 18 ماه از جمله اقساطی کردن پیدا کنند در غیر این صورت تامین اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی کنونی از حق قانونی خود برای توقیف اموال استفاده خواهد کرد.

عباس زاده وحید قرار دادن تکالیف بیمه ای در ردیف های آخر اولویت های کاری و رعایت نکردن موارد قانونی و اخلاقی نسبت به کارگران را ازجمله علل بی توجهی برخی کارفرمایان نسبت به قوانین تامین اجتماعی عنوان کرد.

وی با بیان این که اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت ،گفت : نداشتن شناخت و یا شناخت ناصواب از سازمان و ایجاد ذهنیت های نامناسب علیه تامین اجتماعی را از عوامل شکل گیری برداشت های غیرواقعی در بین مخاطبان است .

وی تصریح کرد : اداره کل تامین اجتماعی استان آمادگی کامل در برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره ای مرتبط با قوانین بیمه ای برای کارفرمایان استان دارد.

گفتنی است :  استان خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

انتهای پیام/آ

مهلت یک ماهه به بدهکاران تامین اجتماعی استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.