فعالیت بخش خصوصی در بازار‌های اقتصادی کشور

معاون اول رئیس جمهور گفت: هدف ما در دولت این است که بستر را برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،   اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: بخش خصوصی و غیردولتی در بازارهای اقتصادی کشور فعال شده‌اند و دولت قصد رقابت با آن ها را ندارد و دولت قصد ورود به فعالیت‌هایی که اجرای آن ها توسط بخش خصوصی امکان‌پذیر است را ندارد.

وی افزود: هدف ما در دولت این است که بستر را برای حضور بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و اقتصادی فراهم شود و دولت فقط به دنبال فراهم کردن شرایط حضور غیردولتی‌ها در بازارهای خارجی است.

معاون اول رئیس جمهور جذب سرمایه توسط بخش خصوصی در بازارهای خارجی را یکی از اهداف دولت در تقویت غیردولتی‌ها دانست و گفت: ما باید بستر خرید تکنولوژی را فراهم کنیم تا روند توسعه کشور تسریع یابد.

وی بیان کرد: روند توسعه مناطق مختلف کشور نسبت به قبل بهتر شده و اگر قبلا طرح‌های اقتصادی و صنعتی فقط در نقاطی خاص اجرا می‌شدند، امروز این پراکندگی در اجرای طرح‌ها ایجاد شده است.

جهانگیری با اشاره به سابقه نفت در مسجدسلیمان عنوان داشت: اگر در گذشته فقط شاهد نفت در مسجدسلیمان بودیم و این محصول رو به پایان است، امروز پتروشیمی و آلومینیوم در این شهر به بهره برداری رسید تا این شهر کماکان قطب صنعتی کشور بماند.

انتهای پیام/م

دولت در طرح‌های اقتصادی به دنبال رقابت با بخش خصوصی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.