مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ؛

وجود 830 مسجد در استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در استان سمنان ۸۳۰ مسجد به جز حسینیه، مهدیه، تکایا و بقاع متبرکه وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گردهمایی قرارگاه های فرهنگی شمال کشور با حضور مبلغان و مسئولان تبلیغات اسلامی به میزبانی شهمیرزاد ضمن بیان اینکه سمنان دارای ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و علمی فراوان است، گفت: وجود بالغ بر سه هزار طلبه در ۳۰ مدرسه دینی نشان‌دهنده وجود ظرفیت‌های معنوی مناسب در حوزه ترویج فرهنگ دینی است.

وی افزود: در استان سمنان همچنین ۸۳۰ مسجد وجود دارد که این رقم جدای از حسینیه، تکایا، بقاع متبرکه، مهدیه‌ها و ... است و به‌ واقع باید گفت در این استان به ازای هر ۸۰۰ نفر یک مسجد ساخته‌شده است که قطعاً در ترویج فرهنگ دینی نقشی بسزا دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، دیگر ظرفیت این استان را نیروی جوان و متخصص دانست وتصریح کرد: در این استان رقم قابل‌توجه یک دانشجو به ازای هر چهار نفر به ثبت رسیده که شاید در کشور بی‌سابقه باشد لذا این امر نشان می‌دهد این استان دارای چه مقدار ظرفیت نیروی جوان، کارآمد و تحصیل‌کرده است که استفاده از تک‌تک این ظرفیت‌ها می‌تواند راه را برای توسعه فرهنگی و تربیت نسلی متدین مهیا سازد.

شکری بین‌الحرمین بودن را دیگر ویژگی استان سمنان دانست و اظهار داشت : سمنان به دلیل قرارگیری در بین دو حرم شریف حضرت معصومه(ع) و برادر بزرگوارشان امام رضا(ع) سالانه پذیرای بالغ بر ۲۵میلیون زائر است که این امر نیز می‌تواند در ترویج فرهنگ دینی مهم قلمداد شود.

انتهای پیام / ذ

در استان سمنان به ازای هر ۸۰۰ نفر یک مسجد ساخته‌شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار