مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان:

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مهرداد فتحی بیرانوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات‌وحش معاونت پایش اداره کل محیط‌زیست لرستان به‌منظور کنترل و پایش حیات‌وحش، اقدام به نصب دوربین تله‌ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان نمودند که برای چهارمین بار موفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سفیدکوه خرم‌آباد شدند.

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

وی افزود: احداث دیده‌بانی و پاسگاه محیط‌بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی حفاظت از حیات‌وحش از اقدامات حفاظتی مطلوب بوده که تاکنون صورت گرفته است.

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان عنوان کرد: منطقه سفیدکوه خرم‌آباد زیستگاه جدید پلنگ لرستان است و باوجود وضعیت مطلوب حفاظتی منطقه و جمعیت ایده آل کل، بز و گراز در این منطقه، امیدواریم تصاویر بیشتری از حضور این گربه‌سان در خطر انقراض در این منطقه ثبت شود.

تصویر پلنگ ایرانی در سفیدکوه خرم‌آباد ثبت شد + تصاویر

 پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد. اندازه و زنگ پوشش بدن پلنگ ایرانی در مناطق مختلف و گستره پراکنش پلنگ در ایران، تفاوت قابل توجهی با یکدیگر دارد.

طول بدن پلنگ‌ها به طور کلی به ۱۶۰ و گاهی هم به ۱۸۰ سانتی‌متر می‌رسد و طول دم آن‌ها ۱۱۰ سانتی‌متر است. وزن پلنگ ایرانی تا ۹۰ کیلوگرم است و ارتفاع آن تا شانه به ۷۵ سانتی‌متر می‌رسد. 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.