سردار مومنی مطرح کرد؛

لزوم رعایت 3 اصل مهم در مبارزه با جرایم اقتصادی/ افزایش کشفیات پلیس در مواد مخدر، قاچاق

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اشرافیت، نظارت، اقدامات پیشگیرانه و وجود قوانین شفاف و روشن از مولفه های اثرگذار در مبارزه با جرایم اقتصادی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در نشست تخصصی مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور با اشاره به ارائه گزارش عملکرد این پلیس توسط سردار «مقیمی» رئیس پلیس آگاهی کشور اظهار داشت: شاخص ها بیانگر افزایش تلاش های پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی است و این مهم جای سپاس و قدردانی دارد.

وی افزود: یکی از ملاک های مشروعیت هر نظام اجرایی کارآمدی است و «سلامت اقتصادی» از مهمترین مولفه های کارآمدی هر نظام و دولتی است، چرا که مردم به سلامت اقتصادی حساس هستند.

جانشین فرمانده ناجا خطاب به مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی بیان کرد: شما نقش موثری در مبارزه با جرایم اقتصادی و توسعه سلامت اقتصادی دارید، باید در جریان این مبارزه هوشیار، دقیق و پیگیر بود.

این مقام عالی انتظامی در ادامه با اشاره به نقش اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با جرایم اقتصادی مطرح کرد: بین وقوع، پیشگیری و کشف جرم رابطه وجود دارد، در پیگیری ها نباید صرفا به یک موضوع معطوف شویم و در حین پی جویی ها باید اقدامات پیش گیرانه و پیش دستانه را مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: اشرافیت، نظارت و اقدامات پیشگیرانه اصل مهم و غیرقابل انکار در مبارزه با جرایم اقتصادی است، در عین حال وجود قوانین شفاف و روشن نیز در این فرآیند مبارزه، موثر است بطوریکه قوانین نباید در کوتاه مدت دستخوش تغییر شود.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: باید در روند پیگیری پرونده ها، منافذ، روزنه ها، رانت اطلاعاتی و زمینه سازی سودهای بالا ، اختلاس و ... احصاء به مراجع تصمیم ساز ارجاع شود.

این مقام عالی انتظامی خطاب به مدیران ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کشور گفت: باید به قوانین حقوقی و اقتصادی آشنا باشید چرا که تسلط به این موارد در تداوم موفقیت های پلیس نقش آفرین است در عین حال لازم است اختیارات پلیسی در فرآیند مبارزه با جرایم اقتصادی افزایش یابد. قطعا افزایش این اختیارات به کاهش جرایم، اصلاح فرآیندها و غیره منتج می شود.

وی تاکید کرد: شاخص ها بیانگر حرکت ناجا در مسیر رشد و پیشرفت است، در یک نگاه کلی باید گفت میزان کشفیات پلیس در حوزه های مختلف اعم از مواد مخدر، قاچاق و غیره در حال افزایش است، باید تلاش هایمان را مضاعف کنیم تا این روند، شتاب بیشتری بگیرد.

وی با ابلاغ سلام فرمانده ناجا به جمع حاضر، بیان کرد: موضوع مبارزه با جرایم اقتصادی و قاچاق از تاکیدات مقام معظم رهبری و اولویت های نیروی انتظامی است بنابراین باید تمام همت و توانمان را در این مسیر معطوف کنیم.

انتهای پیام/

صحبت های مهم سردار مومنی در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی مورخ 21 آذرماه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار