ورود اولین گروه از نظامیان روس به داغستان در پی اجرای دستور روز گذشته پوتین

بنابر دستور روز گذشته ولادیمیر پوتین مبنی بر لزوم خروج نیروهای روس از سوریه، اولین گروه از نظامیان این کشور وارد جمهوری داغستان شدند.

ورود اولین گروه از نظامیان روس به داغستان در پی اجرای دستور روز گذشته پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد یک گردان از نیروهای نظامی روسیه پس از ترک سوریه با دو فروند هواپیمای باری نظامی وارد «ماخاچ قلعه»، مرکز جمهوری داغستان شده اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است این نیروها که از ماه مه سال 2017 به وظابف خود در کنترل بر روند اجرای آتش بس در مناطق عاری از تنش و درگیری در سوریه و تضمین امنیت جانی غیرنظامیان در طول تلاش های بشردوستانه و اسکورت کاروان های بشردوستانه عمل کرده اند، امروز به داغستان بازگشتند.

نیروهای نظامی روسیه به منظور تضمین انتقال محموله های بشردوستانه و کمک به تحرکات غیرنظامیان و نظارت بر روند اجرای آتش بس ، 26 پست نظارتی و هشت پست بازرسی در سوریه دایر کرده بودند.

گفتنی است روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سفری غیرمنتظره وارد پایگاه حمیمیم سوریه شد و در این سفر کوتاه، با بشار اسد همتای سوری خود دیدار کرد.

رئیس‌جمهور روسیه در این سفر، دستور آغاز روند خروج نظامیان روس از سوریه را هم صادر کرد.

 

انتهای پیام/

 

اولین گروه از نظامیان روس وارد داغستان شدند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار