ارتقای صنعت آب و فاضلاب با استفاده از فناوری های نوین

رویکرد پژوهشی شرکت آب و فاضلاب کاشان استفاده از ظرفیت های علمی ، تحقیقاتی و دانشگاهی درحوزه صنعت آب و فاضلاب و اتکا به فناوری های نوین و دانش بنیان در این حوزه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آبفای کاشان با گرامی داشت هفته پژوهش گفت: انجام بیش از 40 پروژه مطالعاتی ، تحقیقاتی و دانشگاهی در حوزه آب و فاضلاب و برگزاری همایش ها ، جشنواره ها و کارگاههای آموزشی بخشی از اقدامات پژوهشی شرکت آب و فاضلاب کاشان می باشد.

مهندس علی اکبر قانع افزود: نگاه کاربردی به تحقیقات دانشگاهی وجه بارز و متمایز شرکت آبفای کاشان است از اینرو تلاش شده است تا از دستاوردهای اقدامات پژوهشی در ارتقای کیفیت و توسعه خدمات در محورهای مختلف ارائه ی خدمت رسانی به مردم بهره مند گردیم.

دبیر کمیته تحقیقات شرکت آبفای کاشان یادآور شد: انتشار بیش از 45 مقاله علمی ، پژوهشی در  ISI   و مجلات معتبر علمی ملی و بین المللی و همچنین حمایت بیش از 20 پایان نامه تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر اقدامات شرکت در حوزه پژوهشی است.

وی یادآور شد: از دستاوردهای پژوهشی شرکت آبفای کاشان می تواند به تحقیق و پژوهش در حوزه ی استفاده از منابع آب های غیرمتعارف منطقه ؛ فناوری های نوین تصفیه آب ، فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری و تجهیز منابع اشاره کرد.

قانع با بیان این که برگزاری همایش و جشنواره های علمی و تحقیقاتی برای نهادینه کردن  تحقیق و پژوهش در جامعه مدنظر قرار گرفته است ، افزود: «همایش بحران آب در دشت کاشان سال 90 در دانشگاه کاشان»  ، «کنفرانس ملی مهندسی آب و فاضلاب سال 91 در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان» ، «سلسله همایش های خشکسالی ، چالش ها و راهکارهای بحران آب در دشت کاشان سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی کاشان» ، «کنفرانس ملی نانو ، ساختارها علوم و مهندسی سال 95 در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان» با حمایت آبفای کاشان طی چند سال گذشته محقق گردیده و به اهداف خود دست یافته است.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی آبفای کاشان تصریح کرد:  تأسیس مرکز پژوهشی تحقیقاتی، علمی - کاربردی آب، تغییر اقلیم و خشکسالی در دانشگاه کاشان از دیگر اقدامات حمایتی آبفای کاشان است تا کلیه مطالعات و تحقیقات در حوزه آب و فاضلاب به صورت متمرکز و تخصصی محقق گردد.

قانع افزود: اضافه بر همه ی اینها شرکت آب و فاضلاب کاشان با انعقاد تفاهمنامه با دانشگاهها و مراکز علمی شرایطی برای محققان و نخبگان دانشگاهی فراهم نموده است تا با جلسات هم اندیشی و بازدید از دستاوردهای علمی ، پژوهشی و اجرایی در جریان آخرین اقدامات انجام گرفته قرار گرفته و فرصت برای هم اندیشی و تبادل نظر محقق گردد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.