نظارت دقیق پلیس بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی با سامانه سپهتن در ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: این یگان با راه اندازی سامانه سپهتن نظارت دقیقی بر نحوه تردد وسایل ناوگان بخش حمل و نقل عمومی دارد.

نظارت دقیق پلیس بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی با سامانه سپهتن در استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل حجم بالای جابجایی مسافران دارای اهمیت بسیار زیادی است که پلیس راه با استفاده از ابزارهای مختلف این دسته از وسایل نقلیه و رانندگان آنها را زیر نظر دارد.

وی اظهارکرد: یکی از این سامانه های مهم نظارتی، سامانه هوشمند پایش آنلاین تردد وسایل نقلیه عمومی موسوم به سپهتن است که تردد این دسته از وسایل نقلیه و رفتار رانندگان آنها را به صورت هوشمند رصد می کند.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: سامانه پیامکی 110120 نیز به عنوان سامانه نظارتی عمومی می تواند از طریق گزارش مسافرین تخلفات رانندگان را مورد کنترل قرار دهد.

سرهنگ همتی زاده ادامه داد :هدف از ایجاد این سامانه در واقع جلب مشارکت مردمی برای ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل و تقویت فرهنگ عمومی در کاهش تصادفات است که به صورت شبانه روز گزارش مسافرین را پیگیری می کند.

وی از عموم مردم خواست نسبت به تخلفات رانندگان اتوبوس با حساسیت عمل کرده و مراتب را از طریق سامانه پیامکی یا به پاسگاه های پلیس راه یا تیم های گشتی طول مسیر گزارش کنند.

​رئیس پلیس راه استان ایلام اضافه کرد: روز گذشته یک راننده اتوبوس متخلف که در 2 دستگاه اتوبوس به صورت غیرمجاز رانندگی می کرد توسط ماموران پلیس راه متوقف و از ادامه رانندگی با وسایل نقلیه عمومی به مدت 2 ماه محروم شد.

انتهای پیام/ د

راه اندازی سامانه سپهتن در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.