امیر رجبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برنامه‌های ارتش برای رزمایش مشترک بهداشت و درمان/ رقابت خوبی با سایر قوای مسلح برای خدمت‌رسانی داریم

فرمانده بهداشت و درمان ارتش گفت: امروز ارتش در خدمت‌رسانی به مردم یک نهضت را به وجود آورده است.

برنامه‌های ارتش برای رزمایش مشترک بهداشت و درمان/ رقابت خوبی با سایر قوای مسلح برای خدمت‌رسانی داریمامیر سرتیپ دوم پزشک جلیل رجبی فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش در امدادرسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در امر خدمت رسانی به مردم خصوصا در مناطق محروم یک نهضت را به وجود آورده است.

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش ادامه داد: همانگونه که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند مشروع‌ترین رقابت؛ رقابت در خدمت‌رسانی به مردم است که ما آن‌را در ارتش نهادینه کردیم.

وی با اشاره به خدمت‌های ارتش در زلزله کرمانشاه گفت: در همان ساعات اولیه سامانه‌های بهداشت و درمان ارتش در منطقه حضور پیدا کردند و کار امدادرسانی به مجروحان را آغاز کردند.

رجبی با بیان اینکه ارتش توانست در زلزله کرمانشاه بیش از 1000 مجروح را از محل‌های سانحه به بیمارستان‌ها منتقل کند، افزود: برنامه ارتش با چنان سرعتی در مناطق زلزله‌زده پیش رفته که دیگر در پایان روز اول هیچ مجروحی در سرپل ذهاب نمانده بود که تحت مداوا قرار نگرفته باشد.

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش با تأکید بر فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور فوری در مناطق زلزله‌زده، گفت: تمامی یگان‌ها در فراخور سازمان مأموریتی خود در مناطق مشخص شده وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: ما در زلزله کرمانشاه 8 تیم ارزیاب را به مناطق زلزله‌زده اعزام کردیم تا فعالیت یگان‌های بهداشت و درمان ارتش را رصد و نقاط ضعف و قوت را مشخص کنند تا در صورت بروز حادثه‌ای این چنینی بتوانیم بهتر عمل کنیم.

رجبی درباره برنامه‌های بهداشت و درمان ارتش برای برگزاری رزمایش مشترک با سایر یگان‌های بهداشت و درمان نیروهای مسلح، گفت: در نیروهای مسلح، مدیریت نیروها با ستاد کل نیروهای مسلح است؛ پس در همین قالب همه نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی هماهنگ هستند و در هر مأموریتی که لازم باشد فراخور دستور وارد عمل خواهیم شد، از این رو انسجام بسیار خوبی در بین نیروهای مسلح کشورمان وجود دارد.

فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش درباره برگزاری رزمایش مشترک نیز اعلام کرد: تا امروز رزمایش مشترکی انجام نشده، البته همه نیروها چون سپاه و ارتش برای خود طرح‌ها و برنامه‌هایی دارند، اما برنامه برای رزمایش مشترک داریم.

امیر رجبی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: حتی در صورت برگزار نشدن رزمایش مشترک اگر به همین زلزله کرمانشاه نگاه کنید متوجه می‌شوید که خدمت‌رسانی در زلزله غرب کشور خود نوعی رزمایش مشترک بین سپاه و ارتش بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار