رئیس دانشگاه آزاد در تبریز:

ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی تربیت نیرو برای نظام اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماموریت این دانشگاه تربیت نیرو برای نظام اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد ، صبح امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی  با تاکید براینکه دانشگاه آزاد افتخار جمهوری اسلامی ایران است که با تائید حضرت امام(ره) و تلاش مقام معظم رهبری و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از نهال دهه 60 امروز به درخت تنومند دهه 90 تبدیل شده است، اظهار داشت: در اوایل دهه 60 دانشگاه آزاد تنها در برابر 2 دانشگاه دولتی با سابقه رقابت می‌کرد ولی امروز به‌خوبی درخشیده و گوی سبقت را ربوده است.

وی با بیان اینکه نگرانی نداریم که نهال کوچک دهه 60 در برابر دانشگاه‌های بزرگ قد علم کند، افزود: امروز هم در دهه 90 هیچ دانشگاهی با دانشگاه آزاد به‌عنوان یک درخت تنومند نمی‌تواند رقابت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت این دانشگاه را تربیت نیرو برای نظام اسلامی دانست و گفت: این دانشگاه تا به‌امروز 5.7 میلیون نفر فارغ‌التحصیل تحویل کشور داده که سهم آذربایجان‌شرقی 306 هزار فارغ‌التحصیل است.

وی با بیان اینکه تربیت کادر نخستین ماموریت برای توانمندی کشور در مسیر دانش بود که به این هدف که از اهداف دانشگاه نسل اول بود، رسیده است، ابراز داشت: دانشگاه نسل دوم در عرصه پژوهش کار می‌کند که دانشگاه آزاد در حوزه پژوهش هم رتبه اول کشور را در بین دانشگاه‌ها کسب کرده و دانشگاه‌های دیگر با فاصله زیاد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند بنابراین دانشگاه آزاد در ماموریت دوم خود نیز به خوبی موفق بوده است.

رهبر با اشاره به اینکه دکتر ولایتی بر امر پژوهش و تبدیل دانشگاه آزاد به دانشگاه نسل سوم تاکید دارند، ابراز داشت: دانشگاه نسل سوم دانشگاه حل مسئله و کارآفرین است که با دانش و علم و فناوری مشکلات مردم را حل کنند و اگر دانشگاه نتواند این مشکل را حل کند، فلسفه وجودی آن زیر‌سئوال می‌رود.

وی با تاکید براینکه دانشگاه آزاد ماموریت دارد در حل مسائل مردم و کمک به دولت تمام توان خود را به‌کار بگیرد، تصریح کرد: باید با علم و فناوری ثروت‌آفرینی کنیم و مثل دو ماموریت اول در این ماموریت هم موفق شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه آذربایجان‌شرقی را استانی صنعتی، تجاری و کشاورزی عنوان کرد و گفت: دانشگاه آزاد می‌تواند در این منطقه در حل مسائل اقدام کند و با مسئله‌یابی به حل مسئله اقدام کند.

فرهاد رهبر با اشاره به اینکه ماموریت دانشگاه آزاد در عرصه دانش و اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری از دانش برای حل مشکلات مردم و کمک به توسعه کشور است ادامه داد: دانشگاه‌ها دو وظیفه دارند، همانطور که در آرم دانشگاه آمده بال علم و بال فرهنگ و ایمان و ارزش‌های اسلامی هر دو باید همزمان مورد توجه قرار گیرد چراکه بدون یکی از بال‌ها پرواز ممکن نیست. بنابراین هم باید ماموریت علمی و هم ماموریت فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ رئیس دانشگاهی مدیون کسی نیست و باید بدون دغدغه و بدون فشار، از اساتید دانشگاه برای معاونت‌ها و دانشگاه‌های استان استفاده کند، ابراز داشت: استقلال دانشگاه آزاد از هر جناح و گروهی اعلام شده و دانشگاه مدیون کسی نیست بنابراین باید شایسته‌سالاری رعایت شود.

انتهای پیام/ع

سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار