شایسته سالاری در وزارت جهاد کشاورزی عملیاتی می‌شود

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: انتصاب مدیران در وزارت جهاد کشاورزی بر اساس شایستگی و توانمندی صورت می‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی عباسی معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان قزوین گفت: در اجرای این طرح که بر اساس مطالعات سه ساله صورت گرفته است پردیس‌های کانون ارزیابی و توسعه و شناسایی مدیران در چهار استان کشور از جمله قزوین عملیاتی می‌شود.

عباسیگفت: در این مدل، شایستگی‌های عمومی مدیران ارزیابی شده و در چهار حوزه، شایستگی‌ها بررسی می‌شود و شش شایستگی اصلی و ۳۰ زیر شایستگی تعریف شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح ۱۱۲ مورد از توانمندی و شایستگی‌ها بررسی می‌شود و در مدیران ارشد ۶۴ رفتار و میانی ۱۳ رفتار بررسی می‌شود.

عباسی با بیان اینکه ۸۸ درصد مدیران وزارت جهاد کشاورزی مدیریت را تجربی کسب کرده اند، گفت: در سطح وزارت خانه هزار و ۷۰۰ نفر ارزیابی شده اند و با تشکیل پردیس در استان‌های کرمان، خراسان شمالی، اصفهان و قزوین به صورت عملیاتی این طرح آغاز می‌شود.

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: با اجرای این طرح امیدواریم ضمن جلوگیری از انتصاب‌های سلیقه‌ای و فشار‌های سیاسی و خارجی موضوع شایسته سالاری در انتصاب مدیران وزارت جهاد کشاورزی محقق شود.

استاندار قزوین هم در این نشست گفت: فشار‌های غیر مسئولانه برخی برای تغییر مدیریت‌ها و عزل و نصب مدیران براساس سفارش‌ها ریشه مشکلات کشور است.

عبدالمحمد زاهدی افزود: باید با اصلاح سیستم اداری، تربیت مدیران و کارشناسان به دنبال کارآمدتر کردن مدیریت‌ها باشیم.

زاهدی اضافه کرد: باید شرایط انتصاب مدیران بر اساس جایگاه و محیط فرق کند و برای تربیت مدیران باید هماهنگی بین نظام اداری و نظام آموزشی فراهم شود.

انتهای پیام/

نشست شورای توسعه مدیریت استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.