اظهارات جنجالی مفتی سعودی درباره موسیقی +فیلم

یکی از مشهورترین مفتی‌های عربستان با صحبت‌های جنجال‌برانگیز درباره موسیقی سروصدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.

اظهارات جنجالی مفتی سعودی درباره موسیقی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد الغامدی مفتی شهیر سعودی با ارائه یک نظریه و پس از طرح یک درخواست از سایر فتوا دهندگان عربستان سروصدای زیادی در رسانه‌های عربی به پا کرد.

الغامدی رئیس سابق مرکز امر به معروف و نهی از منکر مکه بود. او از کسانی که موسیقی را حرام اعلام کرده اند خواست که در فتوای خود تجدیدنظر کنند، او همچنین در ادامه این بحث اعلام کرد: موسیقی مساله‌ای انسانی و نوعی از هنر است که موجب تلطیف روحیه، ترفیع اخلاق و همچنین وسعت نگاه می شود.

این مفتی پیش تر نیز از علاقه خود به هنر به‌ویژه موسیقی گفته بود و از محمد عبده به نام یک اسطوره پیشکسوت عرب زبان در عرصه ترانه خوانی سخن می گفت، اما برخی کاربران طرح مجدد این موضوع از سوی او را تحت تاثیر تغییرات تازه ای می دانند که خاندان پادشاهی سعودی با سیاست های حساب شده در پیش گرفته اند.

گفتنی است؛ این واعظ در گذشته نیز با فتوای غیر واجب بودن حجاب برای زنان نیز سر و صدای زیادی در رسانه ها به پا کرده بود و پیش تر با حضور در یک برنامه تلویزیونی کنار همسرش که روبنده به صورتش نبسته بود، جنجال به پا کرد.

لازم به ذکر است او در جوانی با علاقه فراوان به ترانه‌های خواننده زن عرب زبان قدیمی به نام "ام کلثوم" نیز بسیار گوش می کرده است.

قسمتی از صحبتهای احمد الغامدی را در ابن باره مشاهده کنید.

انتهای پیام/

سخنرانی عجیب واعظ سعودی راجع به موسیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
امید وار کننده است .یا سیاه سیاه یا سفید سفید :)))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
مرگبر ال سعود