حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید عزم خود را برای شناسایی دهک‌های بالای جامعه به کار گیرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یارانه نقدی در وضعیت معیشت حداقل ۵۰ درصد یارانه‌بگیران جامعه تاثیری ندارد.

دمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حذف ۳۰ میلیون یارانه‌بگیر در بودجه ۹۷ گفت: در حال حاضر حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان پول نقد در قالب یارانه میان مردم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه یارانه نقدی در وضعیت معیشت حداقل ۵۰ درصد یارانه‌بگیران جامعه تاثیری ندارد، ادامه داد: یارانه در زندگی کسانی که حقوق بالا می‌گیرند و چند تا ماشین و خانه دارند،  تاثیر چندانی ندارد و اگر یارانه این افراد جامعه که بالغ بر ۳۰ میلیون نفر هستند قطع شود، می‌توانیم آن مبالغ را به یارانه ۴۰ میلیون نفر دیگر جامعه که در دهک‌های پایین هستند اضافه و یا اینکه در حوزه‌های زیرساختی کشور هزینه کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع نقدی تنها منابعی هستند که می‌توانیم در حوزه‌های زیرساختی استفاده کنیم، تصریح کرد: معمولا به زیرساخت‌های کشور با سررسید 2 تا 3 سال اسناد خزانه داده می‌شود، این در حالی است که برای حل مشکلات زیرساختی، نمی‌توانیم با وعده وعید و اوراق اسناد خزانه کاری را پیش ببریم.

حسینی با بیان اینکه حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر مستلزم همکاری دولت و مجلس است، اظهار کرد: دولت باید عزمش را برای شناسایی دهک‌های بالای جامعه بکار گیرد که با در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی، این امر میسر و شدنی است.

نماینده مردم تفرش خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مجلس هم باید قوانین و احکامی را صادر کند و به صورت مشخص مردم را در جریان قرار دهد که با حذف 30 میلیون یارانه‌بگیر، قرار است چه اقداماتی انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
یارانه هارو خواهش میکنم قطع نکنید
آخرین اخبار