اتحادیه اروپا؛ شریک جُرم شکنجه و سوءاستفاده از مهاجران در لیبی

دیده‌بان حقوق‌بشر در گزارش جدیدی اعلام کرده است کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در جنایات علیه مهاجران در لیبی نقش داشته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، دیده بان حقوق بشر در گزارش جدیدی اعلام کرده است نه تنها دولت‌های اروپایی از «سوء استفاده نظام‌مند» از مهاجران و «شرایط وحشتناک» آن‌ها در لیبی با خبر بوده اند، بلکه در این جنایات نقش نیز داشته اند.

روز سه‌شنبه، دیده بان حقوق بشر اعلام کرد کشورهای عضو اتحادیه اروپا که تلاش کردند از هجوم مهاجران و پناهجویان از راه دریا به قاره سبز جلوگیری کنند، «به طور فعال در نظام پیچیده سوءاستفاده از پناهجویان و مهاجران به دست گارد ساحلی لیبی، مقامات زندان‌ها و قاچاقچیان انسان مشارکت داشته اند.»

مدیر بخش اروپایی دیده بان حقوق بشر گفت: «صدها هزار پناهجو و مهاجر که در لیبی متوقف شده اند، به دام مقامات لیبی، شبه‌نظامیان، نیروهای مسلح و قاچاقچیان قرار گرفته اند که اغلب به دلیل منافع مالی، به صورت یکپارچه با یکدیگر همکاری می‌کنند.» گزارش‌ها حاکی است نزدیک به 20 هزار نفر در «مراکز بازداشت بسیار شلوغ و غیربهداشتی» نگهداری می‌شوند که «شکنجه در آن‌ها شایع است.»

دیده بان حقوق بشر با خطاب قرار دادن ایتالیا به طور خاص، اعلام کرد اتحادیه اروپا در این سوء استفاده‌ها همدست است. دولت‌های عضو اتحادیه اروپا از لیبی حمایت، و با اعطای قایق‌ها و دیگر تجهیزات، به گارد ساحلی این کشور کمک می‌کنند.

مدیر بخش اروپایی دیده بان حقوق بشر گفت: «دولت‌های اروپایی با حمایت از مقامات لیبیایی در به دام انداختن مهاجران در لیبی و بدون اینکه از این مقامات درخواست کنند به سوء استفاده شایع پناهجویان پایان دهند و یا حتی وجود پناهجویان را به رسمیت بشناسند، اولویت‌های حقیقی خود را نشان داده اند. (اولویت آن‌ها) بستن مسیر اصلی در مدیترانه، بدون توجه به رنجی است که مهاجران به آن مبتلا خواهند شد.»

دیده بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد سیاست‌های اتحادیه اروپا کارساز بوده است و موجب شده است شمار مهاجران از طریق مسیرهای دریایی در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته کاهشی چشمگیر داشته باشد.

انتهای پیام/

 

مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شکنجه کردن از پناهجویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار