در چهارمحال و بختیاری انجام شود:

تشکیل کمیته بررسی طرح‌های آبی/ استفاده از فاینانس برای اتصال به راه‎آهن

رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار تشکیل کمیته فنی بررسی طرح‌های آبی استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی لاریجانی در نشست عصر امروز سه شنبه ۲۱ آذر ۹۶ با استاندار و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: باید اولویت‌ها برای رسیدگی به مشکلات مناطق مختلف کشور تعیین شود.

تشکیل کمیته بررسی طرح‌های آبی/ استفاده از فاینانس برای اتصال به راه‎آهن

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان چهارمحال بختیاری افزود: مشکل کمبود منابع آبی در کشور باید مورد رسیدگی و توجه جدی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به اظهارات استاندار و نمایندگان چهارمحال و بختیاری درخصوص مسأله آب، باید کمیته فنی بررسی طرح‌های آبی در این استان تشکیل شود تا با سنجش و نگاه به تمامی جوانب، اقدام لازم برای رسیدگی به مشکلات این بخش را انجام دهد.

لاریجانی همچنین با اشاره به مصوبه برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به منظور رونق اشتغال در مناطق روستایی و کمتر برخوردار گفت: نحوه ارائه زمین و امکانات در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم باید به صورتی باشد که برای سرمایه‌گذار ایجاد انگیزه کند.

وی ادامه داد: این مصوبه در پی روند رو به افزایش مهاجرت از روستا‌های کشور به دلیل مشکلات اقتصادی، لحاظ شده است و بایستی شرایط برای سرمایه‌گذاری در موضوعاتی مانند توسعه صنایع دستی و استفاده از ظرفیت‌های معدنی و گردشگری تسهیل شود.

لاریجانی اضافه کرد: برای اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی می‌توان از ظرفیت فاینانس استفاده کرد تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع احیای دشت‌ها در استان چهارمحال و بختیاری هم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تشکیل کمیته بررسی طرح‌های آبی/ استفاده از فاینانس برای اتصال به راه‎آهن

گفتنی است: در این دیدار، نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی نیز همراه با اقبال عباسی استاندار به طرح و بررسی مسائل توسعه‌ای این استان پرداختند.

مطالبات، مشکلات و راهکار‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و اشتغال و سرمایه گذاری از جمله تخصیص اعتبار و تأمین تسهیلات در راستای تولید و اشتغال، بررسی و ارائه راهکار‌های جذب و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی، مسائل حوزه آب، تأمین اعتبار ایجاد و تکمیل ورزشگاه‌ها و بیمارستان‎ها، و توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و مسیر‌های مواصلاتی، از محور‌های این نشست بود.

انتهای پیام/ش

دیدار استاندار با رئیس مجلس شورای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.