برای نخستین بار در کشور؛

تهیه نقشه خطر پذیری مدارس در مناطق در معرض آسیب های اجتماعی

نقشه خطر پذیری (GIS) مدارس و مناطق آموزش و پرورش در معرض آسیب های اجتماعی توسط اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برای نخستین بار در کشور تهیه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: مجموع مدارسی که در این مناطق آسیب خیز قرار دارند 989 مدرسه هستند و در این نقشه استان به 5 قطب، ناحیه مرکزی، جنوب شرقی، جنوب غربی، شمال شرقی و شمال غربی تقسیم بندی شده است.

وی تصریح کرد: این نقشه براساس آسیب های اجتماعی شایع و موثر در افزایش خطرپذیری مناطق از جمله سوء مصرف مواد، خشونت و طلاق تهیه شده است.

تقی زاده اذعان داشت: اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش خوزستان برنامه ها و فعالیت های پیشگیری متنوعی از جمله؛ برگزاری کارگاه های آموزشی و توانمند سازی دانش آموزان، کارکنان و والدین، تولید و توزیع بسته های آموزشی، نمایشگاه سیار پیشگیری، جشنواره نوجوان سالم، هفته مبارزه با اعتیاد در مدارس و غیره را براساس اولویت های تعیین شده در نقشه خطرپذیری اجرا می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: در کنار ترسیم نقشه خطرپذیری، کار پژوهشی با عنوان شناسایی عوامل موثر در بروز آسیب های اجتماعی دانش آموزان نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/گ

نقشه خطرپذیری مدارس در مناطق آسیب های اجتماعی تهیه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.