انتقاد شدید استاندار کرمان از قطع ارتباطات و تعطیلی خودسرانه دانشگاه‌ها

استاندار کرمان از قطع ارتباطات پس از وقوع زمین لرزه امروز به شدت انتقاد کرد و مدیرکل ارتباطات استان را از جلسه ستاد مدیریت بحران اخراج کرد.

پیشگیری باعث کاهش تلفات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: پس از وقوع زمین لرزه برقراری ارتباط تلفنی با مناطق زلزله زده به سختی ممکن شد و از بی‌سیم های نیروی انتظامی برای برقراری ارتباطات کمک گرفتیم.


وی بیان داشت: اکنون که فرصت داریم و تلفاتی نداده ایم مدیران مرتبط با دستگاه های اجرایی و ستاد بحران این گزارشات را به خوبی تهیه کرده و مشکلات را با وزیر مربوطه حل کنند.


رزم حسینی با اشاره به قطعی 20 دقیقه ای ارتباطات تصریح کرد: مسئول ارتباطات استان کرمان می گوید که ارتباطات در زمان بحرانی شلوغ می شود؛ مگر در زمان عادی ارتباطات بحرانی می شود؟ ما در زمان بحرانی ارتباطات را می خواهیم در زمان معمولی که ارتباطات بین همه وجود دارد.


وی بیان داشت: در حالی تلفن های ستاد بحران قطع می شود که تعهد داده اند که این تلفن ها تحت هیچ شرایطی قطع نخواهند شد در چنین شرایطی چه باید کرد؟

رزم حسینی اظهار کرد: کرمان استانی حادثه خیز است و دیگر نمی توان اتفاقات تلخ گذشته را از نو تجربه کرد و ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم.


وی با اشاره به اینکه دو سال است مشکلات ارتباطات گوشزد می شود، گفت: تا زمانی که وضعیت ارتباطات استان کرمان مشخص نشود، مدیر ارتباطات در استان نداریم.


وی با اشاره به وجود ۸۶ نقطه کور ارتباطی در استان کرمان افزود: امروز شاهد بودیم که بعد از زمین لرزه حتی شماره‌ های پنج شماره ‌ای مدیران ستاد مدیریت بحران هم قطع بود.

علیرضا رزم حسینی با تایید ضعیف بودن ارتباطات در کرمان گفت: این مساله واضح است و نباید در روز روشن حرف اشتباه بزنید و متاسفانه وزیر ارتباطات هم در این خصوص هیچ اقدامی برای کرمان انجام نداد.

وی با بیان اینکه در شرایط اضطراری نمی توان صبر کرد، افزود: تا زمانی که تلفات جانی و مجروح و کشته نداده ایم همه فکر می کنند که اتفاق خاصی نیفتاده در حالی که پیشگیری و پیش‌بینی کارمان مقدمه کار است.

استاندار کرمان بیان داشت: خوشبختانه امروز با وقوع زلزله در ساعتی که مردم در هوشیاری کامل بودند کمترین تلفات و خطرات را داشتیم.

رزم حسینی با تاکید بر لزوم شناسایی مکان های بدون استحکام عنوان کرد: این پس لرزه ها و زلزله ها باعث آسیب دیدگی خانه های قدیمی می شود.
وی افزود: در مرحله اول باید کمیته ای از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دفتر فنی استانداری و نوسازی مدارس تشکیل شده و اماکن عمومی مانند بیمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها را مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نداشتن استحکام اقدامات لازم انجام شود.

رزم حسینی تصریح کرد: این مراکز را ظرف مدت کوتاهی شناسایی کرده و به مردم اطلاع رسانی کنیم که چنین مکان هایی استحکام لازم را ندارند.
وی اظهار کرد: در اولویت اول بخشی از اماکن عمومی در مناطق زلزله خیز شناسایی شود و ساختمان هایی که استحکام و ایمنی لازم را دارند شناسایی و در اختیار عموم قرار داده شوند.


استاندار کرمان با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی ستاد بحران استان کرمان آماده باش است، بیان داشت: گزارش خسارات دوره اول را آماده کرده ایم و فردا صبح ارسال خواهیم کرد و برای گزارشات دوره دوم هم مجددا سازمان بنیاد مسکن برآوردهای لازم را انجام دهد.


رزم حسینی با اشاره به وجود ۸۶ واحد مسکونی قدیمی در شهر کرمان گفت: باید سریعا برای مقاوم سازی این خانه اقدام شود همچنین در شهرستان زرند نیز واحدهای مسکونی نوسازی شده و قدیمی ها را نگه داشته اند باید از هم اکنون اخطار دهید.

وی تصریح کرد: از هم اکنون به تمامی خانه های بی استحکام با دستور قضایی اخطار دهید و باید این مشکلات را برای جلوگیری از خطرات شدیدتر حتما حل کنیم.

استاندار کرمان توضیحات مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان کرمان در خصوص قطع ارتباط در شرایط بحرانی را قانع کننده ندانست و او را از جلسه ستاد مدیریت بحران اخراج کرد.

همچنین رزم حسینی با تماس تلفنی با وزیر ارتباطات گلایه های شدید خود در زمینه مشکلات ارتباطات را مطرح کرد و جهرمی خواست که فردا به کرمان سفر کند. وی همچنین خواستار شد مدیر کل ارتباطات استان کرمان عوض شود.

رزم حسینی همچنین در تماس تلفنی با وزیر علوم از تعطیلی خودسرانه دانشگاه‌های کرمان انتقاد کرد.


انتهای پیام/س

 

پیشگیری باعث کاهش تلفات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار