وزیر مهاجرت عراق: هنوز بیش از پنج میلیون آواره در کشور حضور دارند

وزیر مهاجرت عراق اعلام کرد بیش از پنج میلیون نفر همچنان در این کشور آواره هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، جاسم محمد الجاف در مصاحبه با این شبکه گفت: همچنان بیش از پنج و نیم میلیون آواره در عراق وجود دارند که بازگشت آن‌ها به زمان نیاز دارد. بیش از نیمی از آوارگان در عراق همچنان آواره باقی مانده‌اند. اما روند بازگشت آوارگان در بعضی مناطق از جمله صلاح الدین، نینوا و الانبار به خوبی صورت می‌گیرد.  

الجاف افزود: مشکل آوارگان در یک یا دو ماه حل و فصل نمی‌شود. با توجه به ویرانی‌های گسترده در بعضی مناطق، خدمات رسانی به مردم با مشکل روبروست. بعضی مناطق هم هستند که خانواده‌ها برای بازگشت به آن‌ها به دلایل امنیتی می‌ترسند. این شرایط به ویژه در مناطق بیابانی غرب استان نینوا وجود دارد. نمی‌توان گفت: مسئله بی خانمان شدن افراد که سه سال ادامه داشت، در مدت چند ماه پایان خواهد یافت. بر اساس قوانین، هیچ نوع بازگشت اجباری نداریم. بعضی از خانواده‌هایی هم که از داعش طرفداری کرده بودند، می‌ترسند تا به خانه‌های سابق خود بازگردند، زیرا ممکن است با واکنش مردمی روبرو شوند.  

او خاطر نشان کرد: بعضی مناطق هم مانند جرف الصخر و بسیاری از مناطق در استان نینوا هستند که هنوز مجوز امنیتی برای بازگشت خانواده‌ها به آن‌ها صادر نشده است.

او گفت: خانواده‌ها برای بازگشت به مناطق خود به خدمات اساسی مانند تامین آب و برق نیاز دارند.

 

انتهای پیام/

 

حضور بیش از پنج میلیون آواره در عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار