راه های روستایی؛

مالرو وشوسه بودن۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی دلفان

فرماندار دلفان گفت: ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان مالرو و شوسه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفر طولابی فرمانداردلفان با اشاره به عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در یک سال گذشته اظهار داشت: متأسفانه شهرستان دلفان با برخورداری از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت که عمده آن‌ها در روستا‌ها سکونت دارند از راه‌های روستایی مناسب برخوردار نیست.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی دلفان مالرو و شوسه و ۶۰۰ کیلومتر مابقی نیز از روکش آسفالت مناسبی برخوردار نیستند.

فرماندار دلفان به وجود سه محور مواصلاتی پرتردد نورآباد به شهرستان‌های خرم‌آباد٬ کرمانشاه و نهاوند اشاره کرد و گفت: این شرایط جغرافیایی، توجه بیشتر مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را می‌طلبد اگرچه جا دارد از اقدامات مناسب این اداره کل در مسیر نورآباد - نهاوند سپاسگزاری کنیم.

طولابی با قدردانی از پیگیری مستمر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با دلفان، ضرورت ایجاد پایانه مسافربری در مسیر کرمانشاه، اجرای روکش راه‌های روستایی، ایمن‌سازی محور امامزاده ابراهیم، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های روستایی بخش‌های کاکاوند و میربگ، ضرورت به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری، تجهیز راهدارخانه‌ها و افزایش اکیپ‌های راهداری در بحث برف‌روبی زمستانی، ترمیم و بازسازی ابنیه فنی، تأمین روشنایی محور نورآباد- کرمانشاه، استقرار اکیپ راهداری در بخش میربگ جنوبی محور اتصال با شهرستان چگنی، خط‌کشی، نصب علائم ایمنی، ضرورت احداث پاسگاه پلیس‌راه در شهرستان و توجه به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالای دلفان را به‌عنوان مطالبات در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد.

در ادامه این جلسه مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به شرح قوانین احداث پاسگاه پلیس‌راه و پایانه مسافربری گفت: در بحث پاسگاه پلیس‌راه باید پیشنهاد و پیگیری اخذ مجوز از طریق فرماندهی انتظامی استان انجام شود سپس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به احداث و تحویل آن اقدام نماید.

وی گفت: در بخش پایانه مسافربری نیز شرایط پایانه نورآباد مناسب نیست و باید زیرساخت‌های لازم در این رابطه تأمین شود ضمن اینکه احداث پایانه مسافربری به عهده شهرداری و بهره‌بردار آن راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

انتهای پیام/م

۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی دلفان مالرو و شوسه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار