احداث نیروگاه خورشیدی؛

ایجاد شغل برای ۱۰۰ نفر با احداث نیروگاه خورشیدی برق سلسله

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: با احداث نیروگاه خورشیدی برق سلسله در ۲ فاز با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورو و اشتغالزایی حدود ۱۰۰ نفر عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گودرز امیری  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان در زمینه‌های مختلف دارای پتانسیل و ظرفیت‌های چشمگیری است، اظهار کرد: نیروگاه خورشیدی به واسطه پاک بودن نوع انرژی از اولویت‌های وزارت نیرو جهت توسعه و اجرا است و به همین علت سرمایه‌گذاران از این طرح ها استقبال خوبی دارند.

وی افزود: نیروگاه خورشیدی سلسله با مشارکت بین شرکت ایشتار و همچنین شرکت آلمانی GLS با ظرفیت ۲۰ مگاوات در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار احداث خواهد شد.

گودرزی با اشاره به اینکه اکنون ۱۷ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی شهرستان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی به این سرمایه گذار در حال واگذاری است، افزود: این طرح در ۲ فاز با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ میلیون یورو و میزان اشتغال حدود ۱۰۰ نفر در حین اجرا، عملیاتی خواهد شد.

امیری با بیان اینکه مدت قرارداد احداث تضمینی نیروگاه خورشیدی ۶ ماه است، تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذار باید در طول مدت ذکر شده عملیات اجرایی خود را انجام دهد.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه این نیروگاه ۲۰ مگاواتی خواهد بود، اظهار کرد: این طرح در ۲ فاز تعریف شده که در فاز نخست ۱۰ مگاوات به بهره برداری خواهد رسید.

قدرت الله فلاح نژاد با اشاره به تامین ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی شهرستان به منظور احداث این طرح، عنوان کرد: طرح احداث نیروگاه خورشیدی به منظور تامین سوخت پاک بوده و با همکاری مشترک سرمایه گذار آلمانی و بخش خصوصی انجام خواهد شد، اما هزینه احداث عمدتا توسط شرکت آلمانی لومند تامین خواهد شد.

وی افزود: مطالعات طرح انجام شده و برق تولیدی نیز به صورت صد در صد تضمینی توسط دولت خریداری خواهد شد و با توجه به اینکه حدودا ۲۰۰ روز در سال، هوای شهرستان سلسله آفتابی است، این امر نشانگر ظرفیت خوب برای جوابگویی این طرح در شهرستان است که امیدواریم با همکاری خوب مدیران استانی هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

سرمایه گذار آلمانی این طرح نیز با اشاره به پیشینیه همکاری‌های مشترک ۲ کشور ایران و آلمان، اظهار کرد: شهرستان سلسله دارای امکانات خوبی است و امیدواریم با حمایت‌های استاندار و همکاری‌های خوب فرماندار شهرستان بتوانیم این طرح را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا به بهره برداری برسانیم.

توماس لومند گفت: این همکاری مشترک می‌تواند زمینه‌ای برای سایر سرمایه گذاری‌های ۲ کشور در بخش‌های مختلف شود.

انتهای پیام/م

برای ۱۰۰ نفر با احداث نیروگاه خورشیدی برق سلسله ایجاد شغل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.