دیدگاه کارشناسان فوتبال درباره عملکرد داوران لیگ برتر

کارشناسان فوتبال درباره عملکرد داوران در نیم فصل اول لیگ هفدهم فوتبال اظهار نظر کردند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. در کنار قضاوت های خوب داوران لیگ هفدهم در برخی بازی ها شاهد اشتباهات عجیبی از داوران لیگ برتر بودیم که این امر اعتراض تیم ها و مربیان را در پی داشت.

البته با توجه به امکانات محدود داوران ایرانی و اینکه آن ها مدت هاست حق و حقوشان را دریافت نکرده اند در مجموع باید عملکرد داوران لیگ برتر را در نیم فصل نخست رقابت ها مثبت ارزیابی کرد و امیدوار ماند تا با آغاز دور برگشت لیگ میزان اشتباهات داوری کمتر شود تا تیم ها از این لحاظ آسیب ندیدند.

برخی از کارشناسان و مربیان فوتبال ایران درباره عملکرد داوران در نیم فصل نخست اظهارنظر کرده اند که در زیر آن ها را می بینیم.

طهماسبی: باید به داوران جوان لیگ زمان دهیم

سرپرست تیم فوتبال پیکان تهران درمورد داوری های نیم فصل نخست بیان کرد: همیشه اعتقاد داشته ام با توجه به اینکه داور باید در یک صدم ثانیه تصمیم بگیرد قضاوت فوتبال جزء سخت ترین کارهای دنیا است. متاسفانه داوران ایرانی حقوق و مزایای خوبی ندارند و تنها به دلیل عشق به قضاوت این کار را انجام می دهند.

درباره داوری نمی توان زیاد صحبت کرد. داوران جوان و باکیفیتی به لیگ ایران اضافه شده اند و تا رسیدن به پختگی نیاز به زمان دارند. شاید بسیاری از تیم های لیگ از اشتباهات داوری آسیب دیده اند اما تا زمانیکه داوران جوانمان تجربه کسب نکنند نبایست آن ها را تحت فشار بیش از حد قرار دهیم.

طهماسبی خاطرنشان کرد: امیدوارم داوری ها در نیم فصل دوم بهتر شود. در کل اظهارنظر درباره قضاوت داوران دشوار است چرا داور او باید در یک لحظه تصمیم بگیرد درحالی که شاید با ۲۰ بار بررسی همان صحنه نتوان درباره آن تصمیم قاطعی گرفت. با این وجود اعتقاد دارم داوران باتجربه عملکرد بهتری در رقابت های نیم فصل داشتند‌.

دایی: چینش تیم های داوری، مشکل اصلی داوری نیم فصل نخست بود

 محمد دایی درباره ارزیابی اش از کیفیت قضاوت داوران در نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: در کنار قضاوت‌های ضعیف برخی از داوران باید از چینش تیم‌های داوری‌ هم ایراد اساسی گرفت، نمی‌دانم بر چه مبنا و تفکری تیم‌های داوری چیده می‌شوند اما مسئولان کمیته داوران باید دقت بیشتری در این امر داشته باشند. به نظر من داوران جوان و با کیفیتی در فوتبال ایران قضاوت می‌کنند، اما باید در نیم فصل دوم اشتباهات آن‌ها و همچنین داوران بین‌المللی فوتبال کشورمان کاهش یابد و تیم‌ها از این لحاظ دغدغه‌ای را حس نکنند.

درخشان: ۹ امتیاز را به دلیل اشتباهات داوری از دست دادیم

 حمید درخشان در مورد داوری‌های نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال گفت: کاری به داوری دیدار سایر تیم ها ندارم اما داوری‌هایی که برای نفت تهران انجام شد ضربه زیادی به ما زد و دست کم ۶ تا ۹ امتیاز را با اشتباهات داوری از دست دادیم و امیدوارم در نیم فصل دوم این اشتباهات کاهش یافته و بتوانیم روی امتیازات فنی و توانایی بازیکنانمان نتایج قابل قبولی بگیریم.

ورمزیار: کیفیت داوری ها نسبت به گذشته ضعیف تر شده است

ورمزیار گفت: فکر می کنم داوری ها در لیگ امسال کیفیت خوبی نداشته چرا که شرایط در سال گذشته بهتر بوده است. از طرفی به نظرم نبود انگیزه، خستگی، کمبود داور و یا نگرفتن دستمزد های مناسب باعث شده تا تاثیراتی را روی داوران در لیگ امسال نظاره گر باشیم .حتی می توانم بگویم در لیگ امسال در بازی ها همه دیدند که داوران برای استقلال 22 گل را لحاظ نکردند که بدون شک این موارد روی هر تیمی تاثیر گذار است. بنابراین داوری ها نسبت به سال گذشته ضعیف تر بوده است.

رجبی: اعتراض به داوری منجر به هرج و مرج می شود

 رضا رجبی بیان کرد: درباره این موضوع باید بگویم داوران فوتبال کشور ما همیشه نسبت به امکاناتی که در فوتبال وجود دارد کمترین بهره را می برند و فکر می کنم اتفاقاتی که در بحث داوری رخ می دهد عمدی نیست. درست است که ما در تلویزیون از دیدمان اشتباهاتی را می بینیم اما یک داور در یک لحظه تصمیم می گیرد که همین تصمیم برای یک تیم می تواند خوب یا بد باشد. به این ترتیب باید به داوران فوتبالمان احترام گذاشت تا در آن صورت فوتبال دچار هرج و مرج نشود.

انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار