انتقاد روسیه از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

فرمانده نظامی ارشد روسیه در دیدار با وزیر دفاع ژاپن نسبت به برگزاری رزمایش مشترک با حضور آمریکا و برخی کشورهای منطقه هشدار داد و آن‌را بی‌ثبات کننده خواند.

روسیه از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی انتقاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  «ژنرال والری گراسیموف» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح روسیه حین دیدار روز دوشنبه خود از ژاپن به «ایتسونوری اونودرا» وزیر دفاع  این کشور نسبت به برگزاری رزمایش مشترک بین نیروهای ژاپن و کره جنوبی با آمریکا در اطراف شبه جزیره کره هشدار داد و گفت، این رزمایش‌ها منطقه را بی‌ثبات خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «کیودو» دیدار مقام ارشد نظامی روسیه از ژاپن بعد از برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی در هفته گذشته صورت گرفت.

این در حالی است که ارتش کره جنوبی این رزمایش را «بزرگترین تمرین هوایی صورت گرفته تاکنون» اعلام کرده است.

ژنرال گراسیموف در ابتدای گفت‌وگوی خود با وزیر دفاع ژاپن گفت: «این تمرین‌ها در مناطق اطراف تنش را افزایش داده و بی‌ثباتی به همراه دارد.»

وزیر دفاع ژاپن که در پی همکاری روسیه برای مقابله با کره شمالی است، می‌گوید که روسیه نفوذ زیادی بر کره شمالی دارد.

به نوشته کیودو، ژاپن، آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه ششمین رزمایش رهگیری موشکی را در آب‌های اطراف شبه جزیره کره و ژاپن انجام دادند.

خبرگزاری «رویترز» نیز درباره این رزمایش نوشت: این رزمایش بزرگترین در نوع خود است که با هدف تحت فشار گذاشتن کره‌ شمالی در پی آزمایش‌های اخیر موشک‌های بالستیک برگزار می‌شود.

نیروی هوایی ژاپن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «این رزمایش با هدف تقویت عملیات‌ مشترک و افزایش توانایی نظامی است.»

اخیرا کره‌شمالی از موشکی با نام «هواسانگ15» رونمایی کرده و مدعی است این موشک با برد 13هزار کیلومتری می‌تواند تمام خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و پیش گرفتن ادبیاتی تند در قبال کره شمالی، پیونگ‌یانگ برنامه موشکی و اتمی‌اش را تسریع کرده است. کره شمالی می‌گوید تا زمانی که در برابر تهدید آمریکا به موازنه دست یابد، برنامه‌های خود را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

روسیه از رزمایش مشترک آمریکا، ژاپن و کره جنوبی انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار