کنگره آمریکا توپ برجام را دوباره در زمین ترامپ می‌اندازد

کنگره آمریکا قصد دارد با گذشت ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ترامپ درباره برجام، تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای را دوباره برعهده دولت قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد کنگره آمریکا اجازه می‌دهد ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ترامپ برای اصلاح برجام یا بازگرداندن تحریم‌های تعلیق شده ایران بدون هیچ اتفاقی این هفته به پایان برسد تا تصمیم‌گیری درباره توافق هسته‌ای دوباره برعهده دولت قرار گیرد.

گفتنی است ترامپ دو ماه پیش در چنین روزی در موعد سومین گزارش فصلی خود به کنگره از تایید پایبندی ایران به برجام خودداری و با تعیین یک مهلت ۶۰ روزه، تصمیم‌گیری نهایی درباره این توافق را به کنگره واگذار کرد.

در حالیکه پس از امتناع ترامپ از تایید برجام زمزمه‌های بلندی در کنگره آمریکا برای اصلاح این توافق و ارتباط دادن آن با برنامه موشکی ایران به گوش می‌رسید، نمایندگان حامی ترامپ در کنگره در نهایت نتوانستند سایر اعضا را برای اصلاح برجام یا بازگرداندن تحریمهای هسته‌ای با خود همراه کنند.

مهلت ۶۰ روزه دولت ترامپ به کنگره برای تصمیم‌گیری درباره برجام فردا چهارشنبه به پایان می‌رسد. واشنگتن تایمز امروز به نقل از چند مشاور کاخ سفید گزارش داد با توجه به پایان یافتن مهلت کنگره، ممکن است ترامپ طی یکماه آینده خودش به صورت یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کند.

اگر ترامپ اواسط ماه آینده میلادی (ژانویه) در موعد تعلیق تحریم‌های هسته‌ای از انجام این کار امتناع کند، این رفتار او عملا به معنای پایان حضور آمریکا در برجام خواهد بود.

انتهای پیام/

کنگره آمریکا بازگرداندن تحریم‌های ایران را به دولت واگذار می‌کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
اانشالله نابودی ال سعود واسرائیل

مرگبر امریکا
آخرین اخبار