بازاریابی بزرگترین مانع در تولید صنایع دستی

بزرگ ترین مانع تولید در زنجیره صنایع دستی خراسان جنوبی ، بازاریابی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ داوود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت : صنایع دستی در استان خراسان جنوبی تنوع وتولید و محصول دارد و برخی از تولیدات در مقیاس کشوری و جهانی نیز شناخته شده است.


وی با بیان اینکه سنگ های قیمتی در حوزه قاین، فردوس و سه قلعه در کشور و نمایشگاه های جهانی شناخته شده و معروف است، افزود: صنایع دستی استان خراسان جنوبی می تواند بازار خوبی در مقیاس کشوری داشته باشد لذا نباید تنها به بازارهای استان اکتفا کرد.


شهرکی با بیان اینکه باید به دنبال نمایشگاه های دائمی در استان های توریستی برویم تا از این راه درآمدی نصیب تولید کنندگان استان شود گفت : تولید کنندگان صنایع دستی به تنهایی نمی توانند خود وارد بازار شوند زیرا توانمندی آن محدود است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود : باید شرکت هایی تجاری را در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی شکل دهیم و سایت هایی را طراحی کنیم که محصول استان را عرضه کند و بتوانیم بازار داخل و خارج از کشور ایجاد کنیم.


وی ادامه داد : فرش دستباف خراسان جنوبی توسط شرکت های بسیار قوی تجاری در بازارهای جهانی ارائه می شوند.


وی با اشاره به اینکه شرکت های تجاری نیز در خوده استان فعال و فرش استان را پیش فروش می کنند، افزود: اگر تجارت در کنار تولید و شرکت های بازاریابی قرار گیرد می تواند به رونق اقتصادی استان کمک شایانی کند.


شهرکی بیان کرد: خلا استان تنها تولید نیست بلکه متاسفانه ورود ثروت در استان را از طریق بازارهای خارج از استان را وجود ندارد.
انتهای پیام/ک

تجارت در کنار تولید عامل رونق اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.