تیلرسون: جامع‌ترین تحریم‌ها را علیه کره شمالی اعمال کردیم

وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک شورای آتلانتیک و بنیاد کره گفت سیاست آمریکا در قبال کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای روشن، کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در نشست مشترک شورای آتلانتیک و بنیاد کره گفت: سیاست آمریکا در قبال کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای روشن، کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما جامع‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه کره شمالی اعمال کرده ایم.

رکس تیلرسون گفت: رئیس جمهور به صورت آشکار گفت که تهدید کره شمالی را جدی می‌گیرد و وضع موجود را نخواهد پذیرفت. این نشان می‌دهد که این فوری‌ترین تهدید برای کشور ما است و ما به صبر راهبردی خود پایان خواهیم داد و مسئولیت راهبردی خود را شروع خواهیم کرد. این تهدید زیاد است.

وی افزود: سیاست ما درباره کره شمالی کاملا روشن است. سیاست ما عاری سازی شبه جزیره کره از موشک هسته‌ای است. این سیاستی است که دیگران در منطقه نیز در آن شریک هستند.

تیلرسون گفت: تاکتیک ما با شرکا در منطقه متفاوت است. رویکرد ما همانطور که دیده اید اعمال مجازات و فشار‌های بیشتر بر رژیم کره شمالی است تا آن‌ها را ترغیب کنیم از برنامه تسلیحات هسته‌ای و سیستم پرتاب این تسلیحات دست بکشند و مسیر متفاوتی را انتخاب کنند. ما جامع‌ترین تحریم‌های اقتصادی را اعمال کرده ایم.

تیلرسون در عین حال گفت: کشورش برای مذاکره بدون پیش شرط با کره شمالی آماده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: گزینه‌های نظامی متعدد درباره کره شمالی ایجاد شده است. مهم است که تلاش دیپلماتیک درباره کره شمالی با گزینه مشخص نظامی حمایت شود. گزینه‌های متعدد نظامی ایجاد شده است تا در صورت شکست از طرف من (شکست دیپلماتیک) از آن‌ها استفاده شود. به همین جهت ما بیشترین تلاش را خواهیم کرد تا شکست نخوریم.

وی همچنین گفت: ما به همکاری با روسیه برای کاهش تنش در سوریه ادامه می‌دهیم.

رکس تیلرسون ادامه داد: سیاست ما عراق واحد است. همانطورکه می‌دانید مسئولان منطقه‌ای کرد همه پرسی جدایی برگزار کردند که این وحدت را مختل می‌کرد. ما در حال همکاری با اربیل و بغداد هستیم تا دو طرف متحد بمانند. هرگز قانون اساسی عراق به صورت کامل اجرا نشد. ما گفتیم که در کنار کرد‌ها خواهیم بود تا از آن‌ها در اجرای کامل قانون اساسی عراق حمایت کنیم.

انتهای پیام/

سخنان تیلرسون در نشست مشترک شورای آتلانتیک درباره کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست .مرگبر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
مرگبر اسرائیل
آخرین اخبار