صادرات 136هزار تنی محصولات پتروشیمی تبریز به 33 کشور جهان

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز گفت: 136 هزار تن از محصولات این شرکت در هشت ماهه امسال به 33 کشور مختلف آسیایی و اروپایی صادر شده است.

صادرات 136هزار تنی محصولات پتروشیمی تبریز به 33 کشور جهانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیاوش درفشی مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز در مراسم افتتاح و کلنگ زنی از پروژه های این شرکت با یادآوری اینکه در مدت مشابه سال گذشته 111 هزار تن از محصولات این شرکت به خارج از کشور صادر شده بود گفت: افزایش 300 هزار تنی ظرفیت اسمی مجتمع پتروشیمی تبریز در عرض سه سال آینده از اهداف پیش بینی شده این شرکت است.

وی افزود: 136 هزار تن از محصولات شرکت پتروشیمی تبریز  به ارزش 140 میلیون دلار در هشت ماهه امسال به 33 کشور مختلف آسیایی و اروپایی صادر شده است.

درفشی گفت: برای رسیدن به این هدف انتقال اتیلن غرب از طریق خط لوله 10 اینچ میاندوآب به تبریز، احداث واحد جدید پلیمری با استفاده از افزایش ظرفیت ورودی مجتمع از طریق خط لوله، توسعه زیر ساخت های انبار و ذخیره سازی خوراک و بروز رسانی سیستم های کنترلی تولید DCS با هدف استمرار تولید از برنامه های در دست اجراست.

وی یادآور شد: شرکت پتروشیمی تبریز بر اساس این دیدگاه که حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است اقدام و در این راستا برنامه های خود را در قالب سه فرآیند مدیریت جنبه ها و آثار زیست محیطی، مدیریت پسماندها و مدیریت پایش و اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی دنبال می کند.

مجتمع پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت 391 هکتار احداث شده است؛ مواد اولیه اصلی این مجتمع، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.

مخزن سقف شناور 16000 مترمکعبی ذخیره نفتای سوم مجتمع پتروشیمی تبریز با صرف هزینه 81 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، همچنین پروژه مخزن سقف شناور 16000 مترمکعبی ذخیره نفتای چهار مجتمع با هزینه برآوردی 130 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/ش

140 میلیون دلارارزش صادرات محصولات پتروشیمی تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار