تقابل سیاست کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در قبال کره شمالی!

برخلاف اظهارات رکس تیلرسون درباره مذاکره با کره شمالی، کاخ سفید اعلام کرد موضع خصمانه ترامپ در قبال پیونگ‌یانگ تغییری نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، به دنبال اظهارات «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا درباره تمایل این کشور به مذاکره با کره شمالی، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (سه شنبه) در بیانیه ای تأکید کرد که موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی به هیچ وجه تغییر نکرده است.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام کرد: «دیدگاه رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی تغییر نکرده است. کره شمالی به شیوه ای ناامن با ژاپن، چین، کره جنوبی و حتی کل جهان رفتار می کند. اقدامات کره شمالی برای هیچ کس و حتی برای خود این کشور خوب نیست.»

کاخ سفید این بیانیه را پس از آن منتشر کرد که رکس تیلرسون شب گذشته اعلام کرد آمریکا آماده مذاکره با سران کره شمالی بدون پیش شرط است.

تیلرسون در مذاکره روز گذشته در نشست مشترک شورای آتلانتیک و بنیاد کره اعلام کرد: سیاست آمریکا در قبال کره شمالی خلع سلاح هسته ای روشن، کامل، قابل راستی آزمایی و غیرقابل بازگشت است. دو کشور دستکم می توانند مقابل هم بنشینند و به صورت رو در رو مذاکره کنند.

ترامپ پیش از این بارها از تیلرسون به دلیل هدر دادن وقت خود برای مذاکره با کره شمالی انتقاد کرده بود. دونالد ترامپ همچنین کره شمالی را چندین بار تهدید کرده است. رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرد اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.

در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی مشترک نزدیک شبه جزیره کره آغاز کرده اند. این اقدامات تحریک آمیز واشنگتن و لفاظی ها، تهدیدهای ترامپ و همچنین آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی به تشدید تنش‌ها میان دو کشور در ماه های اخیر منجر شده است.


انتهای پیام/

سیاست متفاوت کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در قبال کره شمالی!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار