سجادی: کاری نکنیم که شائبه مهندسی شدن انتخابات کمیته ملی المپیک بوجود آید

سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان گفت: شفافیت بیشتر و جلوگیری از ایجاد شائبه مهندسی شدن انتخابات کمیته ملی المپیک باید در دستورکار قرار گیرد.

سجادی: مسئولان به گونه ای عمل کنند که شائبه مهندسی انتخابات کمیته ملی المپیک ایجاد نشودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله سجادی سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با رادیو در خصوص تصویب آیین نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک اظهار داشت: به تازگی در هفتاد و پنجمین جلسه هیئت اجرایی اصلاح و تصویب آیین نامه انتخاباتی انجام شد و گویا قرار است پس از ویرایش روی سایت کمیته ملی المپیک قرار بگیرد. من نمی‌دانم چرا ما در کشورمان همیشه اصرار داریم زمان را از دست بدهیم این کار باید بسیار زودتر انجام می‌شد.

وی ادامه داد: کمیته بین المللی المپیک سال ۱۸۹۴ یعنی حدود ۱۲۴ سال پیش وقتی توسط کوبرتن تاسیس شد از همان ابتدا اساسنامه‌ای را تصویب کرد و در تمام این سال‌ها 9  رئیس بیشتر نداشته است. در IOC هر گاه تغییری در اساسنامه رخ داده در اجلاس آن صورت گرفته است، افرادی که در این اجلاس شرکت می‌کنند همگی کارشناس و نخبه ورزشی و عضو IOC هستند؛ بنابراین در کمیته ملی المپیک نیز وقتی قرار است اساسنامه تغییر کند باید از نظر نخبگان و اهالی ورزش استفاده شود.

سجادی افزود: در گذشته میزبان المپیک از ۸ سال قبل مشخص می‌شد، اما امسال علاوه بر آنکه میزبانی پاریس در المپیک ۲۰۲۴ مشخص شد، میزبانی المپیک ۲۰۲۸ نیز به لس آنجلس رسید. این مسئله بیانگر آینده نگری، برنامه ریزی صحیح و تعهد به اساسنامه کمیته بین المللی المپیک است.

معاون سابق توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به لزوم شفافیت بیشتر در شیوه برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: درخواست می‌کنم کمیته ملی المپیک، اساسنامه‌ای که قرار است انتخابات را با آن برگزار کند روی سایت قرار دهد تا همگان آن را ببینند و ابهامی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: ضمن احترامی که به همه کارمندان کمیته ملی المپیک قائل هستم، این افراد را به عنوان نخبه و خبره ورزش قبول ندارم و مجددا به مسئولان ورزش کشور توصیه می‌کنم در انتخابات پیش رو به گونه‌ای عمل کنند که شائبه مهندسی انتخابات کمیته ملی المپیک به وجود نیاید.

سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان افزود: کمیته ملی المپیک ما سال ۱۳۲۷ از سوی IOC به رسمیت شناخته شده است یعنی مصادف با سال ۱۹۴۷ یک سال پیش از برگزاری المپیک لندن. نخستین حضور ایران در المپیک نیز در همین دوره (چهاردهمین دوره برگزاری المپیک) بوده است. از آن زمان تاکنون نزدیک ۶۹ سال گذشته، اما تغییراتی که در اساسنامه‌ها به وجود آمده همواره جای سوال داشته است.

سجادی در پایان با اشاره به لزوم استفاده بهینه از تجربیات نخبگان ورزشی خاطرنشان کرد: مصطفی هاشمی طبا ۸ سال معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی بوده و سابقه عضویت در IOC را نیز داشته است، آیا نمی‌توانیم از تجربیات فردی مثل او استفاده کنیم؟ کدام یک از مسئولان ورزشی ما پس از انقلاب به عضویت IOC در آمده اند؟ چقدر این کشور برای افرادی مثل هاشمی طبا هزینه کرده است؟ بنابراین باید از تجربیات نخبگان ورزش کشورمان به بهترین شکل استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات سجادی در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار