در جلسه علنی امروز مطرح شد؛

انتقاد محبی‌نیا از رفت و آمد مکرر برخی قوانین بین مجلس و شورای نگهبان/لاریجانی: شورای نگهبان باید راهکار مناسب ارائه دهد

نماینده مردم میاندوآب نسبت به رد برخی از مصوبات مجلس بدون دلایل مشخص انتقاد کرد.

محبی‌نیا: انتقاد از رفت و آمد مکرر برخی قوانین بین مجلس و شورای نگهبان/لاریجانی: شورای نگهبان باید راهکار مناسب ارائه دهدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 22آذر96) طی تذکر شفاهی گفت: متأسفانه بسیاری از مصوبات مجلس از سوی شورای نگهبان رد می‌شود که این رویه باید تغییر کند.

وی ادامه داد: برای مثال قانون استاندارد چندین بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد داشته و در حال حاضر هم ممنوعیت حمل ساتور به دغدغه اصلی ما تبدیل شده در حالی که مسائل بسیاری چون تبعیض، فساد و ربای بانکی باید مورد توجه قرار گیرد.

محبی‌نیا با بیان اینکه در صورتی که این رویه ادامه یابد شأنی برای کشور و شورای نگهبان باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان درخواست داریم که به فکر این مملکت باشید چرا که مردم از ما ناراضی هستند و معتقدند که نهادهای کشور در راستای خدمت به آنان فعالیت نمی‌کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: ما در موضوع سلاح سرد قانون نداشتیم و عده‌ای شرور در جامعه با حمل این ادوات مشکلاتی را ایجاد کرده بودند به همین دلیل به بررسی این مسئله و قانون گذاری برای آن پرداختیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاد نماینده میاندوآب مبنی بر اینکه بسیاری از مصوبه‌های مجلس مداوم بین شورای نگهبان و مجلس در حال رفت و آمد است، گفت: برخی مسائل به صورت مکرر بین مجلس و شورای نگهبان رد و بدل می‌شود در صورتی که برای این موضوعات باید راهکار مناسبی ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار