میرلوحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش 10 برابری زباله‌های تهران با صرفه جویی یک لیوان آب میسر است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: اگر هر خانواده یک لیوان آب از زباله تولیدی خود بکاهد، حجم زباله‌ها از 9500 تن به 1000 تن می‌رسد.

کاهش 10 برابری زباله‌های تهران با صرفه جویی یک لیوان آب میسر استسید محمود میرلوحی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به زباله‌هایی که شهروندان تهرانی هر شب از منزل خود خارج می‌کنند، گفت: هر کیسه زباله‌ای که از هر خانه مسکونی خارج می‌شود تقریبا به اندازه یک لیوان شیرابه دارد که این میزان با احتساب جمعیت تهران رقم بسیار بالایی خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر ما دو میلیون و 100 واحد مسکونی دارد، اظهار کرد: با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که چطور ممکن است صد تریلی شیرابه هنگام دفن زباله وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه تهران 9500 تن زباله تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر ما توجه داشته باشیم و در زباله‌ها آب نریزیم این رقم می‌تواند تا 10 برابر کاهش یافته و به هزار تن برسد.

میرلوحی با بیان اینکه برای انتقال زباله‌های خیس  به آراد کوه کیلویی 110 تومان هزینه می کنیم، اظهار کرد: اگر در زباله‌ها آب نریزیم به میزان قابل توجهی در هزینه‌های آن صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام/

تولید روزانه 9500 تن زباله در تهران 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار