افزایش ۴۳ درصدی میزان باسوادی در کشور

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور 'گفت: با اجرای فرمان امام خمینی (ره) در سوادآموزی، میزان باسوادی در کشور ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمد مهدی زاده معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه دنا در یاسوج گفت: در سال‌های اول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، میزان بی سوادی در کشور ۵۲ و پنج دهم درصدبود که هم اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

محمد مهدی زاده افزود: امسال ۴۰ عنوان کتاب در زمینه مهارت آموزی، بازی و فعالیت‌های گروهی تهیه و بین سوادآموزان کشور توزیع شد.

در این برنامه زنده که از شبکه استانی دنا پخش شد مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: از مجموع ۷۱۳ هزار نفر جمعیت استان ۵۲۷ هزار و ۶۸۸ نفر ۶ سال به بالا هستند که ۸۴ و ۴ دهم درصد باسواد و در گروه هدف سوادآموزی که ۱۰ تا ۴۹ سال است ۴۳۷ هزار و ۴۶ نفر یعنی ۹۲ و ۷ دهم درصد باسوادند.

هادی زارع پور افزود: امسال سهمیه استان در دوره انتقال هزار و ۱۰۰ نفر، دوره تحکیم هزار نفر و دوره سوادآموزی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی ادامه داد: تاکنون در دوره‌های تحکیم و انتقال ۱۰۰ درصد و در دوره سوادآموزی ۷۷ درصد زیرپوشش قرار گرفته و ثبت نام تا پایان آذرماه ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ش

میزان بی سوادی در کشور هم اکنون به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.