افتتاح سلف‌ غذاخوری جدید دانشگاه امیرکبیر

مراسم افتتاح سلف غذاخوری جدید دانشجویی، سالن تربیت بدنی دختران رباتیک و رو‌نمایی از سامانه چاوش (سامانه جامع اطلاع‌رسانی) صبح امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

/ درحال تکمیل / خبرنگار: باقری‌نیا/به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاح‌ سلف‌سرویس جدید دانشجویی، سالن تربیت بدنی دختران رباتیک‌ و رو‌نمایی از سامانه چاوش‌ (سامانه جامع اطلاع‌رسانی‌) صبح امروز‌ با حضور مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم‌، سید‌احمد معتمدی‌ رئیس دانشگاه امیرکبیر‌ تهران‌ و جمعی از دانشگاهیان‌ و خبرنگاران‌ در ساختمان‌ فارابی دانشگاه صنعتی امیرکبیر‌ برگزار شد.

در این مراسم یوسفی‌ خواه مدیر کل امور دانشجویی‌ دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: ارائه خدمات دانشجویی‌ و رفاهی در خور شأن‌، متمایز‌ و ممتاز‌ در سطح دانشگاه‌های کشور‌ با استفاده از‌ بهترین شیوه‌ خدمت‌‌رسانی‌ در خصوص سلامت جسمی، روانی‌، امنیت‌ فضای زندگی و تغذیه سالم دانشجویان در سایه توجه‌ به ارتقای‌ مؤثر فرهنگ ایرانی‌ - اسلامی‌ و گسترش‌ حداکثری‌ فعالیت‌های فاخر‌ دانشجویان در حوزه‌های مختلف‌؛ به نحوی که این دانشگاه مرجع اساسی و الگوی‌ دانشگاه‌های اسلامی باشد‌ چشم انداز برنامه راهبردی حوزه خدمات دانشجویی است.

یوسفی‌ خواه ماموریت برنامه راهبردی حوزه خدمات دانشجویی دانشگاه امیرکبیر را پاسخگویی به نیازهای‌ خدماتی‌ و رفاهی‌، ایجاد آسایش‌ و کمک به پرورش اخلاقی‌، فکری‌، علمی و پویایی‌ دانشجویان‌ با تکیه بر ظرفیت‌های معنوی، نیروی انسانی متعهد‌ و توانمند‌ و استفاده از تحقیقات‌، فناوری‌های نوین و منابع مالی مناسب دانست.

وی خاطرنشان کرد: از جمله راهبرد‌های حوزه خدمات دانشجویی‌، تجزیه‌ و تحلیل و اصلاح‌ مستمر رویه‌ها، ارتقاء کمی و کیفی خدمات رفاهی‌، تغذیه دانشجویی‌، بهینه‌سازی و ارتقاء خدمات خوابگاهی‌، حفظ‌ و ارتقا‌ء مستمر سلامت روانی جامعه دانشگاهی‌ و گسترش ورزش همگانی است.

افتتاح سالن پذیرایی ترنج  در دانشگاه امیرکبیر

مدیر کل امور دانشجویی‌ دانشگاه امیرکبیر با اشاره به افتتاح سالن جدید سلف غذاخوری دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: سالن پذیرایی ترنج با هدف افزایش ظرفیت سالن‌ها، کاهش صف دریافت غذا و افزایش سطح کیفی سالن‌ها در ضلع جنوب شرقی دانشگاه‌ که پوشش جمعیت‌ دانشکده‌ها واقع بر آن ضلع‌ است افتتاح می‌شود؛ این سلف‌ توانایی سرویس‌دهی به 1000 مراجعه‌ کننده را دارد.

مدیر کل امور دانشجویی‌ دانشگاه امیرکبیر در رابطه‌ با شاخص‌های راهبردی‌ اداره‌ تغذیه‌ دانشگاه‌ امیرکبیر گفت: درصد‌ مطلوبیت‌ سطح کیفی سالن‌های غذاخوری‌ در سال 94، 30 درصد‌، در سال 95، 55 درصد و در سال‌ 96، 65 درصد بوده است‌ و همچنین سرانه فضای سلف‌ سرویس‌ کارکنان و دانشجویان بر حسب‌ سانتی‌متر متر‌مربع در سال 94، 14 درصد‌، در سال 95، 18 درصد و در سال 96 به 21 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی‌ سلف سرویس‌های پسران هزار و 40 نفر‌ و در دختران 290 نفر‌ است که در آینده این سلف‌ برای پسران به هزار و 250 نفر‌ و برای دختران به 480 نفر‌ افزایش خواهد یافت‌.

مدیر کل امور دانشجویی‌ بیان کرد: امروز مدرسه‌ رباتیک‌ امیرکبیر‌ با مساحت‌ 300 متر مربع‌ با تعداد پنج کلاس و ظرفیت هر کلاس‌ 25 نفر با هدف‌ تولید کارآفرینی‌ برای دانشگاهیان‌ در حین‌ فعالیت‌های مرتبط‌ با تحصیل و نیز کسب درآمدی‌ پایدار برای دانشگاه‌ افتتاح شده است.

وی همچنین ادامه داد: سالن‌ بدنسازی‌ بانوان نیز با ظرفیت‌ گنجایش‌ هر سانس‌ 70 نفر‌ با تعداد 40 دستگاه در مساحت 384 متر مربع‌ با هدف افزایش سرانه فضای ورزشی و ایجاد‌ توازن‌ در اختصاص‌ امکانات به دختران و پسران‌، با اعتبار تخصیصی‌ 280 میلیون تومان جهت خرید وسایل‌ بدنسازی‌ به روز ایجاد شده است.

یوسفی خواه در تشریح شاخص‌های راهبردی‌ اداره تربیت‌ بدنی‌ دانشگاه امیرکبیر اظهار کرد: سرانه مساحت ورزشی‌ برای هر دانشجو در سال 94، 61 سانتی‌متر مربع، در سال 95 نیز 61 سانتی‌متر مربع و برای سال 96 به‌ 85 سانتی‌متر مربع افزایش پیدا کرده است و سرانه زمان ورزش کردن جامعه دانشگاهی‌ در هر روز بر حسب دقیقه در سال 94 دو دقیقه‌، در سال 95 سه دقیقه و در سال 96 پنج دقیقه‌ بوده است.

وی در ادامه برنامه در خصوص راه‌اندازی سامانه‌ چاوش‌ در دانشگاه امیرکبیر گفت: سامانه‌ جامع اطلاع‌رسانی‌ برنامه‌ای است که تکنولوژی‌ استفاده شده در آن باعث‌ می‌شود که این نرم‌افزار را از هر گونه مارکت داخلی و خارجی که ممکن است تحریم‌ شویم و احتیاج به روش‌های سنتی نصب داشته‌اند، بی نیاز کرده است‌.

 

مدیر کل اموردانشجویی‌ با بیان اینکه از کارکردهای این نرم‌افزار ویژگی‌ به روز‌ رسانی‌ به صورت خودکار آن است گفت: در این نرم‌افزار به جهت حفظ حریم شخصی و مسائل امنیتی برای کاربران و دانشگاه، برای استفاده از تمامی امکانات برنامه مانند دنبال کردن صفحات ارسال نظرات، کاربران با استفاده از سامانه هویت سنجی مرکزی شناسایی و به طور دقیق هویت سنجی شوند.

وی ادامه داد: در سامانه‌ چاوش‌ برای ارتباط بهتر میان دانشجویان و ارگان‌های دانشگاه، امکان درج نظرات و لایک در ذیل اخبار و رویداد‌ها وجود داشته و کاربران می‌توانند به طور متمرکز با ارگان مورد نظر خود در رابطه با اخبار و اتفاقات منتشر شده تبادل نظر، انتقاد و پیشنهاد داشته باشد.

یوسفی خواه افزود: امکان بارگذاری عکس توسط کاربران، درج خبر واحد‌های دانشگاه در صفحات اختصاصی، امکان ارسال پیام به گوشی مخاطب، ارسال کامنت، الحاق خبر‌های فوری و مهم در برنامه، نظر سنجی از موضوعات و برنامه‌های مختلف، اتصال به سامانه تغذیه، اتصال به سامانه مدیریت رویداد، اتصال به سیستم کتابخانه، ایجاد تقویم مناسبت‌ها، رویداد‌ها و برنامه‌های دانشگاه، ایجاد ChavoshTube جهت فرستادن محتوا‌های ویدیویی و همینطور امکان خرید بلیط رویداد‌های دانشگاه در سامانه چاوش وجود دارد.

رشد ۱۲ الی ۱۶ درصد بودجه دانشگاه امیرکبیر

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه امیرکبیر تهران ضمن خوشامد گویی به میهمانان بیان کرد:با وجود گرفتاری‌هایی که در دریافت بودجه داریم تا حدودی توانسته‌ایم طبق برنامه‌های راهبردی مد نظرمان پیش برویم.

معتمدی گفت: از دولت از جهتی تشکر می‌کنیم چرا که بودجه ۹۷ رشد مناسب حدود ۱۲ الی ۱۶ درصد داشته است، ولی به جهت تخصیص‌ها گله‌مند نیز هستیم زیرا شرایط مان نامناسب بوده و خواسته ما از دولت این است که تخصیص‌ها به موقع داده شود تا در مواقع بحرانی دانشگاه با مشکل مواجه نشود.

وی افزود:ما در بخش‌های مختلف مانند بخش ورزشی و سلف غذاخوری دانشجویان با مشکلات گوناگونی مانند کمبود فضا دست و پنجه نرم می‌کردیم، ولی امروز باعث افتخار است که دانشگاه علاوه بر سالن ورزشی و سلف غذاخوری به مدرسه رباتیک و سامانه جامع اطلاع رسانی چاوش مجهز شده است؛ درخواست من مناسب بودن محتوای این سامانه و بالا رفتن جاذبه آن است چرا که می‌تواند در پیشرفت ما بسیار مفید باشد، اگر دانشگاه پا به پای تحولات جامعه جلو نرود، دچار تهدید جدی می‌شود.

در ادامه این مراسم مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم نیز ضمن تبریک هفته پژوهش با بیان اینکه خوشبختانه شاهد ارائه خدمات بهتر در دانشگاه امیرکبیر هستیم اظهار داشت: در این دانشگاه در بخش‌های تحقیقات، پژوهش و فناوری، سلف غذاخوری و تربیت بدنی رشد چشمگیری داشته‌ایم.

صدیقی خاطرنشان کرد: در زمینه فضای مجازی نباید فقط به فضای مجازی عمومی مانند تلگرام و اینستاگرام که در معرض تحریم هستند، اکتفا شود، زیرا گاهی اوقات در این فضا واقعیت‌ها پنهان یا ناقص است؛ با بومی‌سازی سامانه چاوش اطلاع رسانی سریع‌تر و ارتباط دو سویه میان دانشجویان و اساتید آسان‌تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های سراسر کشور از ابتدا تا کنون افزایش و پیشرفت داشته‌اند گفت: تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم و رسیدن به این شرایط تلاش و کار جدی می‌طلبد؛ پیمانه فضای اختصاص بودجه دولت نمی‌تواند زود پر شود و نمی‌شود از سهم دیگران کاست.

معاون رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم گفت: وقتی دانشجویی را تربیت می‌کنید در حوزه اخلاقی، فرهنگی و ... کیفیت افزایی کنیم چرا که دانشجویان بهره‌وران اصلی خدمات در دانشگاه‌ها هستند و باعث می‌شوند ما در تلاش برای ارائه خدمات به آن‌ها دست در دست هم دهیم.

وی گفت: به لطف خدا در سال‌های آینده خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تری خواهیم داشت؛ دانشجویان کرامت انسانی و منشی که در محیط دانشگاه یاد می‌گیرند سرمایه ملی آینده کشور است که باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

در پایان مراسم رئیس دانشگاه امیرکبیر تهران، رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم و معاون رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم و دانشگاهیان و خبرنگاران از سلف غذاخوری ترنج بازدید کردند.

انتهای پیام /

سلف غذاخوری ترنج در دانشگاه امیرکبیر تهران افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
دانشجوهای بیچاره همیشه باید عزای به موقع رسیدن رو داشته باشن مثلا اگه یه ساعت رو دو ساعت کنن کل سیستم تغذیه دانشگاه کن فیکون میشه
آخرین اخبار