نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد:

تصمیم‌گیری‌های غیرکارشناسی و سیاسی در حوزه سلامت

یوسفی با بیان اینکه تصمیم‌گیری ما در حوزه سلامت بر اساس کار کارشناسی نبوده گفت: متاسفانه ورود سیاست در حوزه سلامت باعث بروز مسائلی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایون یوسفی نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس صبح امروز در مراسم سومین کنگره کشوری اقتصاد سلامت که در هتل پارسیان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از خلا‌های حوزه سلامت اقتصاد سلامت است اظهار کرد: اگر به توسعه پایدار به صورت بخشی و حوزه‌ای نگاه داشته باشیم توسعه پایدار ایجاد نمی‌شود.

یوسفی با تاکید براینکه توسعه پایدار باید در حوزه‌های آموزش و بهداشت باشد اظهار کرد: به نظرم اقتصاد سلامت در واقع به نوعی اقتصاد مقاومتی است.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه پیشگیری در سلامت خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور‌های جهان سوم کمتر به این مقوله توجه می‌شود؛ هرچند در طرح تحول در حوزه سلامت کار‌های خوبی انجام شده ولی در پیشگیری، اقتصاد سلامت و طرح‌های درمانی توجه کمتری به آن شده است.

طرح تحول به دلیل پیش‌بینی نکردن منابع پایدار با چالش مواجهه شد

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه اقتصاد سلامت مدیریت منابع است عنوان کرد: در طرح تحول یکی از بحث‌های مهم مدیریت منابع است که به دلیل پیش‌بینی نکردن منابع پایدار در این طرح متاسفانه با یک چالش و کمبود مواجهه شده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد سلامت شاخص اصلی طرح تحول است اظهار کرد: امروزه حجم زیادی از مشکلات سلامت به علت بیماری‌های غیرواگیر برمی‌گردد که علت اصلی آن هم تغییر سبک زندگی است و هنگامی که پیش آید جبرانش سخت می‌شود.

۳۰ درصد هزینه اقتصاد سلامت در حوزه دارو

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد هزینه اقتصاد سلامت ما در حوزه دارو است اظهار کرد: اگر فکری برای این موضوع نشود سلامت را دچار مشکلاتی می‌کند؛ در اقتصاد سلامت میزان مصرف دارو کاهش و منابع مالی صرفه جویی می‌شود.

یوسفی با تاکید براینکه مجلس آمادگی دارد در حوزه اقتصاد سلامت همکاری و همیاری کند اظهار کرد: تا کنون به خوبی از نظرات و تجرببات کارشناسان استفاده نشده است.

تصمیم‌گیری‌ها در حوزه سلامت سیاسی بوده است

وی با بیان اینکه تاکنون تصمیم‌گیری ما در حوزه سلامت بر اساس کار کارشناسی نبوده یادآور شد: متاسفانه ورود سیاست در حوزه سلامت باعث بروز مسائلی شده است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار