آغاز کشت پاییزه غلات در گچساران

مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: کار کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در مزارع شهرستان گچساران آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رضازاده مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان گچساران گفت: امسال ۱۶ هزار و ۳۰۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی گچساران زیر کشت پاییزه میرود که ده هزار هکتارآن دیم و بقیه آبی است.

رضازاده با بیان اینکه کشت گندم ، جو و کلزا به صورت مکانیزه است افزود: ۲۸۰ دستگاه مدرن کار کشت امسال را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کشاورزان از بذر اصلاح شده استفاده می‌کنند ادامه داد: هزار و ۵۰۰ تن گندم و هزار و ۵۰۰ کیلو گرم بذر کلزا بین کشاورزان توزیع شد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی گچساران اضافه کرد: بذر اصلاح شده چمران ۲، آفتاب و بهرنگ برای کشت آبی و بذر‌های دهدشت، کوهدشت و کریم نیز برای کشت دیم بین کشاورزان توزیع شده است.

رضازاده به مزایای کشت مکانیزه و بذر اصلاح شده اشاره کرد و افزود: کاهش زمان و هزینه کاشت، کاشت بذرمناسب، خاک یکنواخت، سمپاشی و ضد عفونی شدن بذر و افزایش تولید از جمله این مزایا است.

وی ادامه داد: کشت به موقع، استفاده از کود‌های فسفات و ازت، آبیاری و مبارزه به موقع با علف‌های هرز موجب افزایش تولید می‌شود.

رضازاده افزود: با توجه به آب و هوای مناسب نیمه دوم آبان تا نیمه اول آذر بهترین زمان کشت پاییزه در گچساران است.

مسئول زراعت جهاد کشاوری گچساران به افزایش کشت گندم آبی در این شهرستان اشاره کرد وافزود: با توجه به بهره برداری از طرح آبیاری امامزاده جعفر(ع) سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان به چهار هزار هکتار افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/ش

 توزیع  3 هزار کیلو گرم بذر اصلاح شده بین کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.