7 شهرستان دارای هیأت نا‌بینایان و کم‌بینایان هستند

رئیس هیأت نا‌بینایان و کم‌بینایان استان اصفهان گفت: 7 شهرستان دارای هیأت نا‌بینایان و کم‌بینایان هستند و بیشتر شهرستان‌ها رشته‌های محدودی را کار می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید‌ اصغر فیاض در خصوص وضعیت هیأت نابینایان و کم‌بینایان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر حدود 400 ورزشکار نابینا و کم‌بینای آقا و خانم به صورت حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در حال فعالیت هستند.

وی افزود: رشته‌های گلبال، پاورلیفتینگ، دو و میدانی، جودو، شطرنج، شنا، فوتبال 5 نفره و ورزش همگانی برای آقایان و رشته‌های شطرنج، گلبال، شنا و ورزش همگانی برای بانوان فعال هستند؛ 7 شهرستان دارای هیأت نا‌بینایان و کم‌بینایان هستند و بیشتر شهرستان‌ها رشته‌های محدودی را کار می‌کنند.

رئیس هیأت نا‌بینایان و کم‌بینایان استان اصفهان تصریح کرد: بیشتر در رشته‌های دو و میدانی اعزام به مسابقات کشوری را داشته‌ایم که ورزشکاران موفق به کسب عناوین بسیار خوبی شدند؛ با وجود محدودیت‌ها رتبه دوم کشور را در اختیار داریم و حدود 100 مدال رنگارنگ را در مسابقات کشوری و برون‌مرزی کسب کرده‌ایم.

فیاض با بیان مشکلات هیأت ادامه داد: 3 هیأت ورزشی برای معلولان داریم که در قعر جدول کمک‌های مالی هستند و بودجه‌ای که به هیأت داده می‌شود برای 2 اعزام نیز کافی نیست، برای هر ورزشکار حداقل 500 هزار تومان بودجه در سال نیاز است؛ اگر کمک سازمان بهزیستی و خیرین نباشد ادامه فعالیت این هیأت امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی در پایان اذعان کرد: تنها هیأت ورزشی اصفهان که هیچ مکان ورزشی ندارد هیأت نا‌بینایان و کم‌بینایان است، در 10 سال گذشته مکاتبات فراوانی با مسؤولان اداره ورزش و جوانان انجام شده و قول‌هایی گرفته شده است اما هیچ ترتیب اثری داده نشده است؛ بضاعت و استعداد در ورزشکاران نا‌بینا وجود دارد اما امکانات کافی نیست.

 

انتهای پیام/م

 

مکاتبات 10 ساله برای اختصاص مکان ورزشی به نابینایان بی‌فایده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.