اجرای برنامه‌های هفته جهانی خاک در اندیکا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا به بیان برنامه‌های هفته جهانی خاک در این شهرستان پرداخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مهدی صادقی حسنوند، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: برنامه های اجرا شده با توجه به اهمیت خاک به عنوان یکی از مهم­ ترین اجزاء طبیعت در  راستای جلوگیری از تخریب و نابودی آن و آموزش به دانش آموزان جهت ارتقای دانش زیست محیطی و حفاظت بیشتر از خاک صورت گرفت.

وی بیان داشت: 5  دسامبر مصادف با 14 آذر به عنوان روز جهانی خاک و12 تا 18 آذرماه امسال نیز به عنوان «هفته ملی خاک» نام گذاری شده است.

صادقی حسنوند افزود: این روز جهانی، بزرگداشتی است که اهمیت خاک و ضرورت بهره‌برداری پایدار از آن را برای جوامع مختلف در  سراسر جهان آشکار می‌سازد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا گفت: زندگی سالم و پایدار بدون خاک سالم امکان پذیر نمی باشد زیرا خاک سالم، امنیت غذایی را تامين مي کند اينکه به بهانه تامين غذای امروز و افزايش توليد از کود و سموم شيميايی بی رويه استفاده مي کنيم خاک هاي حاصل خيز را از بين برده و ديگر نسل آينده منبعي براي تامين غذای خود نخواهد داشت و اين در تقابل با اصول توسعه پايدار است، از سوی ديگر آلودگی خاك به راحتي به گياهان و منابع آبی و موجودات آبزی انتقال يافته و سلامت مصرف كننده را به خطر مي اندازد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.