آقا محمدی:

لازمه رهایی از تحریم ها، پیوستگی میان علوم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازمه رهایی از تحریم ها پیوستگی میان علوم است و باید متناسب به اقتضای زمان راهکار مناسبی را در پیش گرفت.

لازمه رهایی از تحریم ها پیوستگی میان علوم استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین همایش اقتصاد مقاومتی، که امروز در سالن همایش بین المللی الزهرا برگزار شد اظهار کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا همانند رخداد زلزله  بوده و پیش بینی آن غیرممکن است، از این رو باید در مقابل عوامل بیرونی( تحریم) چاره اندیشی کنیم.

وی اضافه کرد: زمانی که زلزله رخ می دهد تمام ساخته را تخریب می کند و می توان زلزله را مصداق صحیحی از تحریم ها دانست چرا که با وقوع تحریم ها تمام کسب و کارها تحت شعاع قرار می گیرد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: تغییر بنیادی در ساختارهای رواج یافته ایران، کلیدی برای مقابله با تحریم ها به شمار می رود و اگر تغییرات ایجاد نکنیم بخش های مختلف اثر گذار در کشور از جمله اقتصاد، متضرر می شود.

وی تأکید کرد: تغییر بنیادی در همه علوم لازم است و تنها تأکید بر یک علم همانند اقتصاد نمی تواند بینش عمیقی داشته باشد و علوم باید به طور زنجیروار به یکدیگر متصل شوند تا برداشت صحیحی برای اقتصادی مقاومتی به ارمغان بیاید.

آقامحمدی یادآورشد: اقتصاد مقاومتی به معنای گره  خوردن آحاد مردم و پیوستگی علوم مختلف برای پیشبرد اهداف و اقتدار در برابر عوامل تهدید کننده است.

آقامحمدی مطرح کرد: اکنون روابط متداول پیش از تحریم ها مخدوش شده که با چاره اندیشی می توان میان چرخه های رایج در دنیا راه حلی و مجالی برای گریز از تحریم ها ایجاد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عقب ماندن علم از اقتصاد کارآمد تصریح کرد: امروزه در دانشگاه ها، علوم به طور اثر بخش نیست و مصداق آن را می توان در مدل کراس دید که در دانشگاه های برتر، نهایتا دو واحد از این نظریه ارائه می شود در حالی که در دانشگاه های جهان، این مدل به خودی خود یک رشته جداگانه به حساب می آید بنابراین باید تغییری در تمام خلأهای علوم برای کارآمدی آن ها ایجاد کرد.

وی در پایان گفت: دانش بنیان کردن اقتصاد و تغییر در خلأ علوم علاوه بر رشد و رهایی از تحریم ها می تواند به جهانی شدن کشور هم کمک کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار