رئیس آکادمی اقتصاد سلامت مطرح کرد؛

۲.۵ میلیارد تومان؛ هزینه سالیانه دارویی برخی بیماران

چراغعلی‌ گفت: هزینه دارویی برخی از بیماری‌ها سالیانه حدود ۲.۵ میلیارد تومان می شود.

هزینه دارویی برخی بیماران سالانه ۲.۵ میلیارد تومان می‌شود/ اقتصاد سلامت به معنای آگاهانه خرج کردن استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید‌ چراغعلی‌ رئیس آکادمی اقتصاد سلامت صبح امروز‌ در مراسم سومین کنگره‌ کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که در هتل پارسیان  برگزار شد، اظهار کرد: امروزه  این فرهنگ در بین مردم جا افتاده  است که مدیریت‌ منابع‌ به معنای‌ محدود کردن کارها‌ و هزینه‌ها نیست و  خوشبختانه رشته اقتصاد دارو به یکی از پر تقاضاترین‌ رشته‌ها در میان دانشجویان‌ در آمده است.

وی بیان کرد: در برهه ای از زمان تشکیل سازمان اقتصاد دارویی به وسیله‌ خودم مطرح شده بود که در آن زمان مخالفت‌هایی با این طرح‌ انجام شد.

چراغعلی‌ ادامه داد: برخی از بیماران هزینه داروهایشان‌ سالیانه 2.5 میلیارد تومان است و این مسئله اقتصاد سلامت را تحت پوشش قرار داده و هزینه‌هایی‌ را تحمیل حوزه سلامت می‌کند.

اقتصاد سلامت به معنای آگاهانه خرج کردن است

وی ادامه داد: اقتصاد سلامت‌ مثل ابزاری است که ممکن است دارای محدودیت‌هایی باشد و به طور کلی فرهنگ کشورمان به این صورت است که افراط‌ و تفریط‌ در کنار هم وجود دارد.

چراغعلی‌ یادآور شد: اقتصاد سلامت به معنای آگاهانه‌ خرج کردن است و ایران تنها کشوری است که وزارت بهداشت و درمان آن با هم یکی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار