بررسی همکاری های مشترک افغانستان و هند توسط معاونان ریاست جمهوری دو کشور

«سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با «ونیکاه نایدو»، معاون ریاست جمهوری هند در دهلی نو دیدار کرد.

بررسی همکاری های مشترک افغانستان و هند توسط معاونان ریاست جمهوری دو کشوربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سرور دانش»، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان با «ونیکاه نایدو»، معاون ریاست جمهوری هند در دهلی نو دیدار کرد.

طرفین ضمن آنکه بر گسترش روابط دو جانبه بین افغانستان و هند تأکید کردند، بخشی از همکاری های مشترک دولت های دو کشور در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را مورد بررسی قرار دادند.

معاون ریاست جمهوری هند در این دیدار گفت کشورش در عرصه‌های مختلف بازسازی و انکشافی و امر مبارزه با تروریسم با افغانستان همکاری خواهد کرد.

ونیکا نایدو اظهار داشت که هند خواستار افغانستان با ثبات و قوی است و برای رسیدن به این هدف همواره در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود.

سرور دانش، معاون ریاست جمهوری افغانستان نیز گفت که در پی تلاش دولت های هردو کشور، علاوه بر مناسبات سیاسی و امنیتی، روابط متقابل در بخش همکاری های اقتصادی و فعالیت های تجاری نیز بیش از هرزمان دیگر گسترش یافته است که بهره برداری فاز اول بندر چابهار و آغاز به کار کریدور هوایی بین کابل و دهلی، نمونه روشن همکاری متقابل بین دو کشور است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار