رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد:

کاهش شش میلیون نفری مراجعات به کلانتری‌ها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، از کاهش شش میلیون نفری مراجعات به کلانتر‌ی‌های کشور با اجرای طرح برون‎سپاری امور خبر داد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار محمد شرفی در نوزدهمین همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری‌های چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس تضمین کننده امنیت جامعه است گفت: پلیس مقتدر دارای سه شاخصه دقت، صحت و سرعت در مأموریتهاست.

وی با اشاره به تأثیر تعامل بین سازمانی در موفقیت مأموریت‌های پلیس افزود: نیروی انتظامی به دنبال استفاده از ظرفیت هم افزایی و تعامل با دیگر سازمان‌ها برای تحقق اهداف مد نظر می‌باشد.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کشور اضافه کرد: ناجا سازمانی بهره‌مند از فناوری‌های نوین، یاد گیرنده، مسئولیت گرا و دارای ظرفیت بالای جذب مشارکت و اعتماد اجتماعی است که ضمن اعتمادسازی با منطق زبانی، جریانات اجتماعی را به خوبی مدیریت می‌کند.

شرفی با اشاره به تلفیق فعالیت‌های کلانتری‌ها با تکنولوژی نوین ادامه داد: سال گذشته ۲۵ میلیون نفر در کشور به کلانتری و پاسگاه‌ها مراجعه کردند که امسال تا کنون با به کار گیری تکنولوژی و برون سپاری امور کلانتری ها، شاهد کاهش ۶ میلیون نفری مراجعات مردمی هستیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در یک هزار و ۸۰۰ پاسگاه و کلانتری در سطح کشور، به دلیل مجهز نبودن به شبکه الکترونیک، کار‌ها به صورت سنتی انجام می‌شود گفت: یکی از اولویت‌های سال جاری ناجا، اتصال ۸۰۰ کلانتری و پاسگاه به شبکه الکترونیک برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مردم می‌باشد.

شرفی اظهار داشت: از آنجا که هم اکنون در سطح دنیا به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۵ تا ۷ مأمور وجود دارد و این آمار در ایران، یک و ۸ دهم مأمور، یعنی پایین‌تر از شاخص جهانی است، توسعه ساختار مجموعه پلیس به ویژه کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در کشور از اولویتهاست.

وی همچنین از برنامه ریزی برای توسعه استقرار و افزایش مظاهر پلیس به ویژه در شهر‌های کوچک، مناطق دور افتاده و روستایی در صورت تأمین اعتبار و بر اساس شاخص‌ها و استاندارد‌های کمی خبر داد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تأکید کرد: پلیس باید توان ارائه سریع خدمات قضایی و انتظامی به مردم در صحنه‌های امدادرسانی را داشته باشد که در همین راستا و بر اساس برنامه ششم توسعه، افزایش توان و تحرک ساختار مجموعه پلیس نیز پیگیری خواهد شد.

شرفی گفت: از آنجا که ۵۳ درصد از کل کشفیات نیروی انتظامی بر عهده کلانتری‌ها و پاسگاه‌هاست، نیروی انتظامی به دنبال افزایش توان و تحرک ساختار و همچنین تجهیز پاسگاه‌ها به امکانات لازم از جمله خودرو‌های مناسب می‌باشد.

وی در ادامه از کاهش شاخص‌های اکثر جرایم در چهارمحال و بختیاری خبر داد و نقش حرکت جهادی و تعامل موثر فرماندهان و کارکنان انتظامی چهارمحال و بختیاری با مردم و مسئولان استان را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش کشفیات جرایم مهم ارزیابی کرد.

شرفی افزود: امسال در زمینه حضور پلیس این استان در صحنه‌های مختلف مأموریتی، ۹۱ درصد رضایت عمومی وجود داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد افزایش دارد.

نوزدهمین همایش رؤسا و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‎های انتظامی (کوپ) چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶ با تجلیل از بازنشستگان استانی در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ز

دقت، صحت و سرعت، سه شاخصه پلیس مقتدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار