معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی استان همدان:

ملایر میزبان بیستمین جشنواره موسیقی فجر

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد اسلامی استان همدان از میزبانی ملایر در بیستمین جشنواره موسیقی فجر استان همدان خبر داد.

ملایر میزبان بیستمین جشنواره موسیقی فجر  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  نصرت‌الله رمضانی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری انجمن موسیقی همدان، در راستای شناسایی و رشد استعدادهای خلاق و پاسداشت موسیقی ناب ایرانی، بیستمین جشنواره موسیقی سنتی فجر را به میزبانی ملایر برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: این جشنواره در چهار بخش گروه نوازی (سنتی و مقامی)، تک‌نوازی(سنتی و مقامی)، آواز (سنتی) و تک‌نوازی سازهای جهانی (گیتار، ویولن و پیانو)  برگزار می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد همدان افزود: ارائه آثار جدید از ساخته‌های اعضای گروه، اجرای آثار اساتید موسیقی با نظم جدید و تلفیق صحیح شعر و موسیقی در بخش با کلام از شرایط شرکت در بخش گروه نوازی است.

رمضانی ارائه یک قطعه ضربی (پیش درآمد، چهارمضراب، رنگ برای تک‌نوازان و یک تصنیف برای هنرمندان رشته آواز) از اساتید پیشکسوت، تسلط کافی بر گوشه‌های دستگاه یا آواز انتخابی برای هنرمندان رشته تک‌نوازی و آواز و ارائه یکی از ساخته‌های هنرمندان شرکت کننده در جشنواره به شکل اختیاری را هم از شرایط شرکت در بخش‌های تک‌نوازی و آواز این دوره از جشنواره عنوان کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ارائه یک تا دو اثر از آهنگ‌سازان موسیقی کلاسیک هم جزو شرایط شرکت در بخش ساز جهانی است.

وی با تأکید بر اینکه هر نوازنده، آهنگساز و خواننده فقط در یک گروه می‌تواند همکاری داشته باشد، عنوان کرد: در بخش گروه نوازی، گروه‌هایی که آثار جدید با موضوع شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) یا موضوع‌های ارزشی، مذهبی و ملی ارائه دهند، نسبت به کیفیت اثر امتیاز ویژه دریافت می‌کنند.

رمضانی آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا 18 دی‌ماه اعلام کرد و گفت: این جشنواره سوم و چهارم بهمن‌ماه در ملایر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

برگزاری بیستمین جشنواره موسیقی فجر در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.