سفر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به چابهار

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به همراه تیمی از وزارت بهداشت به منظور بررسی وضعیت نظام مراقبت حشره شناسی و بیماری‌های منتقله از طریق ناقلان به ویژه پشه آئدس در سیستان و بلوچستان، وارد چابهار شدند.

سفر نمایندگان سازمان جهانی بهداشت به چابهاربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: دکتر رمان ولایودهان نماینده WHO و هیات همراه در این سفر وضعیت نظام مراقبت حشره شناسی شهرستان چابهار و سایر شهر‌های استان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

دکتر مهدی طباطبایی بر اهمیت بیماری‌های نوپدید و بازپدید، خطر ورود و گسترش بیماری‌های منتقله از پشه آئدس و لزوم تشدید نظام مراقبت این بیماری‌ها به ویژه در مناطق مرزی و مبادی ورودی استان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: نظام مراقبت حشره شناسی آئدس بر اساس دستورالعمل‌های کشوری در استان اجرا می‌شود.

دکتر رمان ولایودهان هماهنگ کننده واحد مدیریت و اکولوژی ناقلین سازمان جهانی بهداشت نیز در ابتدای ورود به چابهار گفت: در این سفر وضعیت نظام مراقبت حشره شناسی و بیماری‌های منتقله از طریق ناقلان به ویژه پشه آئدس در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان بهداشتی درگیر بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و استفاده از متدولوژی‌های بومی در برنامه مراقبت آئدس، مراقبت ویژه در مناطق مرزی و مبادی ورودی کشور نظیر فرودگاه، بندر، بازارچه‌های مرزی، تشریح و تفکیک خصوصیات بیونومی آئدس‌ها و آنوفل‌ها و اشاره به تفاوت‌های موجود در برنامه مراقبت و کنترلی آن‌ها در رفع چالش‌های پیش رو در نظام مراقبت حشره شناسی آئدس نقش موثری خواهد داشت.

 استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با ۲ کشور همسایه و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

نمایندگان سازمان جهانی بهداشت وارد چابهارشدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار