ضرورت تغییر مبلمان شهری رشت از خودرو محوری به زیست محوری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان گفت: تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به زیست محوری با استفاده از دوچرخه نیازمند توجه مدیریت شهری کلانشهر رشت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: تغییر مبلمان شهری از خودرو محوری به زیست محوری با ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه مشکلات و معضلات ترافیکی و اجتماعی را به حداقل می رساند.

وی با بیان اینکه این امر نیازمند توجه مدیریت شهری کلانشهر رشت است، افزود: برای داشتن شهری توسعه یافته تر با توجه به وجود شرایط خاص فرهنگی و جغرافیایی در شهر رشت تغییر نگرش در مدیران و مردم نیاز است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خاطرنشان کرد: امروزه بیش از ۴۰ درصد خودروهایی که در کلانشهرها تردد می کنند تک سرنشین بوده و شهر رشت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

 سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ دوچرخه سواری یعنی حذف خودروهای تک سرنشین اظهار داشت: توسعه و توجه ویژه به حمل و نقل عمومی، فضاهای پیاده راه و مسیرهای ویژه دوچرخه و تشویق شهروندان به استفاده کمتر از خودروهای شخصی با ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از وسیله نقلیه پاک (دوچرخه) از جمله راهکارهای گسترش فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه است. 

وی تصریح کرد: پیش قدم شدن مسئولان و مدیران در استفاده از دوچرخه و فرهنگ سازی دوچرخه سواری نتایجی چون کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات خودروها، کاهش آلاینده های زیست محیطی و صوتی، حذف خودروهای تک سرنشین، کاهش مصرف سوخت، کاهش ترافیک، ایجاد نشاط و سرزندگی در جامعه، کاهش هزینه ‌های پزشکی و پرورش نسل سالم تر در جامعه را به دنبال دارد.

 

انتهای پیام/ع

 

ایجاد ترافیک روان شهری با رواج فرهنگ دوچرخه سواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.