ضرورت تخصیص اعتبار برای بازسازی زیستگاه گوزن زرد

رئیس پارک ملی دز بر ضرورت تامین 5 میلیارد ریال برای مرمت آسیب وارده به زیستگاه گوزن زرد ناشی از سیل تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز گفت: سیل فروردین ماه پارسال افزون بر 20 میلیارد ریال به سایت نگهداری گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز خسارت وارد کرد که تاکنون هیچ اعتباری برای بازسازی این سایت اختصاص نیافته است.

وی افزود: درخواست تامین 5 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و تعمیر سایت گوزن زرد به منظور ترمیم فنس کشی سایت به سازمان محیط زیست ارائه شده و رئیس سازمان نیز قول پیگیری این موضوع را داد که امیدواریم محقق شود.

رئیس پارک ملی دز گفت:رئیس سازمان محیط زیست کشور روز سه شنبه در بازدیدی از پارک ملی دز در جریان وضعیت سایت نگهداری از گوزن زرد قرار گرفت و مشکلات این پارک و محیط بانان با وی مطرح شد.

وی افزود:در حال حاضر 30 راس گوزن زرد در پارک ملی دز وجود دارد البته برخی از آن ها نیز از سایت خارج شده و در جنگل بسر می برند.

قپانچی پور ادامه داد:وسعت پارک ملی دز 150 هکتار می باشد که 75 هکتار آن برای گوزن زرد ایرانی محصور شده و 75 هکتار دیگر نیاز به اصلاح دارد و برای گشت زنی و مدیریت این منطقه وسیع هم به نیروی انسانی و هم به امکانات خودرویی بیشتری نیاز است.

وی گفت:در حال حاضر 12 محیط بان در پاک ملی دز در 2 ساختمان و پاسگاه به صورت نوبتی حفاظت از این پارک را برعهده دارند این در حالی است که طبق استانداردها برای هر 4 هکتار یک محیط بان نیاز است.

قپانچی پور افزود: پارک ملی دز باید 45 محیط بان داشته باشد ولی این امر عملا محقق نشده و برای مدیریت منطقه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم که این موضوع در حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور مطرح شد. ضمن اینکه رئیس سازمان محیط زیست کشور قول مساعد داد تا پایان امسال تعدادی خودرو و موتورسیکلت برای سهولت در کار محیط بانان منطقه تامین کند.

انتهای پیام/م

بازسازی سایت نگهداری گوزن زرد در پارک ملی دز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.