افزایش 16 درصدی گرایش دانش آموزان به شاخه های فنی در آذربایجان شرقی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از بالا بودن آهنگ رشد شاخه های فنی و حرفه ای در مدارس استان در سالتحصیلی جاری خبرداد.

افزایش 16 درصدی گرایش دانش آموزان به شاخه های فنی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عاشور اکرمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش این شهرستان گفت: محور اصلی فعالیت های مدارس متوسطه استان، تعالی مدیریتی بوده و این برنامه از 2 سال پیش در مدارس به صورت رسمی آغاز و گام های موثری در پیشبرد این طرح برداشته شده است.

وی راهبرد آموزش و پرورش را محافظت از برنامه درس ملی عنوان کرد و ادامه داد: در این برنامه نسبت به زمان و مکان آموزش در مدارس توجه و تاکید بیشتری شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این برنامه، تمامی کتاب های درسی مقاطع متوسطه دوره اول و دوم و نیزهنرستان ها در یک بازه زمانی و به ازای هر کلاس آموزشی در قالب 100 دقیقه تدریس می شود.

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس، زمان آموزشی در این سند برای مقاطع متوسطه دوره اول یک هزار و 110 دقیقه، برای مقطع متوسطه دوره دوم یک هزار و 295 دقیقه و برای شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش یک هزار و 480 دقیقه در طول سالتحصیلی تعریف شده است.

اکرمی با بیان اینکه مکان آموزشی از مهم ترین زیرساخت های آموزشی در اجرای برنامه درس ملی است افزود: مکان آموزشی، منحصر به کلاس درس نبوده و آموزش ها باید در محیط های یادگیری متعدد نیز اجرا شود.

وی با اشاره به بخش های تعریف شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ادامه داد: توجه متوازن به ساعت های تربیتی در مدارس از نکات مورد تاکید این سند بوده که باید مورد توجه مدیران مدراس قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه یکی از انتظارات از حوزه آموزش و پرورش را افزایش کیفیت آموزشی عنوان کرد و افزود: در سالتحصیلی جاری و در راستای ارتقای انگیزش و تکریم معلمان، انگیزش دانش آموزان و افزایش مشارکت اولیا در مدارس، برنامه هایی تدوین و اولویت بندی شده است.

جلیل اسلامی کمبود سرانه مدارس و فضاهای آموزشی در این شهرستان را از مشکلات آموزش و پرورش مراغه عنوان کرد و افزود: بر این اساس در راستای افزایش کلاس ها و فضاهای آموزشی، هنرستان 18 کلاسه خیر ساز دکتر شهرام فرجی در سالتحصیلی جدید به بهره برداری رسیده و به فضای آموزشی این شهرستان افزوده شده است.

 45هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

 

انتهای پیام/ش

تحصیل 45هزار دانش آموز درشهرستان مراغه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار