نامه «نبیل رجب» خطاب به ترامپ: مردم آمریکا از سیاست‌هایت بیزارند/ دست از حمایت آل‌خلیفه بردار

«نبیل رجب»، فعال حقوق‌بشر بحرین از داخل زندان خطاب به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت.

نامه «نبیل رجب» خطاب به ترامپ: مردم آمریکا از سیاست‌هایت بیزارند/ دست از حمایت آل‌خلیفه برداربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری منامه پست، روزنامه واشنگتن پست چاپ آمریکا روز دوشنبه یازدهم دسامبر، نامه «نبیل رجب»، فعال حقوق بشر بحرین را که از داخل زندان خطاب به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا نوشته است، منتشر کرد.

نبیل رجب در این نامه نوشت: «از داخل زندان های بحرین این نامه را می نویسم، به علت اعتراض به دخالت حکومت بحرین در جنگ وحشیانه و خونین یمن به 15 سال زندان وهمچنین دو سال حبس به یک اتهام دیگر محکوم شده ام».

وی افزود حکومت بحرین در هفته جاری، همایش بین المللی موسوم به «گفتگوی منامه» را برگزار کرده است تا اینگونه القا کند که در زمینه حقوق بشر پیشینه خوبی دارد. در حالی که این کشور با چالش های اقتصادی مهمی و همچنین چالش هایی در زمینه حقوقی مواجه است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از فروش سلاح به ارزش 9 میلیارد دلار به بحرین خبر داد.

نبیل رجب گفت در ماه مه، بیانیه ترامپ به پادشاه بحرین را در سفر وی به ریاض مطالعه کرده ام. در این بیانیه عبارت «فشاری به این دولت وارد نخواهد شد» وجود داشت و وجود این عبارت اتفاقی نبود بطوریکه نیروهای پلیس بحرین پس از چند روز، در منطقه الدراز با توسل به خشونت، پنج تظاهرکننده بحرینی را به قتل رساندند. جامعه مدنی بحرین نیز سرکوب و حقوق بشر در این کشور به حاشیه رانده شد و نظام بحرین اقدامات انتقام جویانه خود علیه فعالان حقوق بشر را افزایش داد.

فعال حقوق‌بشر بحرینی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از شهروندان آمریکایی از سیاست خارجی کشورشان بیزار هستند زیرا معتقدند واشنگتن بویژه پس از سفر ترامپ به عربستان، از حامیان اصلی رژیم های دیکتاتوری است که ملت های خود را سرکوب می کنند. علاوه بر این، این رژیم ها در زمینه عقد قراردادهای چند میلیارد دلاری در زمینه تجاری پیشرو هستند و در حال حاضر جان بسیاری از مردم را در معرض خطر قرار داده اند.

نبیل رجب پیش بینی کرد، پس از نوشتن این نامه، به اتهامات جدیدی متهم می شود و سرکوب و فشار علیه وی در داخل زندان افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/

 

فعال حقوق‌بشر بحرینی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار